Tänkte höra ifall alla ni som fixat och trixat med andra avgassystem, öppnare luftburk, omdrevning osv kommit till några nya fantasktiska insikter på sitone?
Själv har jag beställt ett nytt slip-on till min 650 och undrar nu hur det är med luftburken; om jag kan fimpa snorkeln och/eller byta till K&N-filter utan att börja böka med förgasarmunstycken och sånt, eller om ni som exprementerat och skrivit om det i tidigare trådar kommit fram till nån bra inställning som inte är alltför komplicerad att utföra? OBS, jag är novice i garaget
Tackar på förhand!
/Erik
Stora trimtråden 2009: TA650
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
- Tenore Diavolo
- Cykel
- Inlägg: 38
- Blev medlem: lör 24 maj 2008, 13:54
- Ort: TA650/Göteborg
Stora trimtråden 2009: TA650
Tenore Diavolo
TA650 -01
2800 mil
TA650 -01
2800 mil
- Tiefighter
- Trehjuling
- Inlägg: 13
- Blev medlem: mån 17 dec 2007, 21:47
- Ort: Transalp 650-06 Vänersborg
Jag såg den är annonsen där det står att en TA har 94 hk ->jag har läst i de andra trådarna om förslag på trimning men inga av dem ger väl 94 hk? Är det en felskrivning eller??....
http://data.bytbil.com/carinfo.cgi?id=B ... mc/senaste
http://data.bytbil.com/carinfo.cgi?id=B ... mc/senaste
- Tenore Diavolo
- Cykel
- Inlägg: 38
- Blev medlem: lör 24 maj 2008, 13:54
- Ort: TA650/Göteborg
- AeroSol
- 250cc
- Inlägg: 300
- Blev medlem: fre 14 sep 2007, 12:49
- Hoj: Transalp + CBF1000F
- Ort: Rönninge
- Kontakt:
Re: Stora trimtråden 2009: TA650
Tyvärr Erik, det finns inga genvägar...Tenore Diavolo skrev:Tänkte höra ifall alla ni som fixat och trixat med andra avgassystem, öppnare luftburk, omdrevning osv kommit till några nya fantasktiska insikter på sitone?/Erik
Om du bara byter till ett K&N filter behöver du inte bestycka om gasarna. Sen kan du ju fimpa snorkeln också, gör varken till eller från i det fallet.
Om du sätter på ett öppnare system + K&N rekommenderar jag starkt att du bestyckar om förgasarna. Utan ombestyckning smäller det bara därbak i bästa fall, i värsta fall nyper kolven pga överhettning.
Jag kör med 140 huvud- och 40 lågfartsmunstycken nu. (132/38 original) Huvudmunstycke var inga problem att hitta, lågfartsmunstyckena var destå svårare. art.nr. 99103GBF0400 (Tack Honda MC-center i Södertälje för det). När du bytt munstycken ska du justera blandskruvarna. Det skriver jag hur man gör om du ber om det...
Jag har ett Leo-Vince på min, större munstycken, K&N och borttagen snorkel. Det blev en j*vla skillnad fast den slurpar i sig en halv dl mer per mil men det är det värt!
Lär barnen tidigt
Barmark = Hojsäsong!
Barmark = Hojsäsong!