Vi är tre st som kör med och vi har stakat ut en ambitiös rutt som går från Boden (startplats för di andra två bor där) ner till Östersund, över till Trondheim. Sedan är tanken Atlanthavsveien, Trollstigen, Geiranger, över Jotunheim ner till Predikstolen och köra serpentin i Lysebotn. Sedan "järnet hem" till våra respektive i hopp om att nyckeln fortfarande fungerar till ytterdörrn.
Har nu på morgonen suttit och trilskats med GPS-rutten. När jag ritat en så pass lång rutt (tror vi landar på kring 360 mil ungefär) så ville inte GPSen vara med längre. Varken min nya eller gamla gps ville klara att rutta till södra norge. Lite snopet tycker jag då ju sånt här borde vara löst 2013...
Gårdagen ägnades åt kedjetvätt, kedjesmörjning, kedjejustering, olje+filterbyte. Införskaffning av tankväska och 3 meters spännrem för packrullen. Min tanke är att ha allt som behövs ha från hojen vid övernattning i antingen tankväskan eller packrullen så bär man bara med sig dem. I övrigt har jag sidoväskor och toppbox så platsbrist är det inte
Vi är som sagt 3 st. Ante (Suzuki GSXR1000) och Micke (KTM SMT990) plus yours truly med Varaderon. Jag blev i tidigt skede utnämnd till support vehicle och packåsna.
Hojen är tankad och klar och under dagen skall packningen gås igenom för i morgon bär det av jihaa!