Säg den glädje som varar för evigt. Igårmorse råkade jag för en blint följande GPS-bilförare som när GPS säger att man missat sin vänstersväng och föreslår "Gör en U-sväng" så gör man det. Oavsett om det är dubbel heldragen linje eller en motorcyklist i vägen. Hojjen kraschad och utvärdering för reperation eller skrot pågår. Själv skriver jag det här med ena handen då andra armen ligger av exra stor tumme och bruten armbåge.
10 dagar, 109 mil. Det var roligt med en sprillans ny motorcykel...
Igårmorse råkade jag för en blint följande GPS-bilförare...
Neeej... vad tråkigt!!! Lider med dig! Lycka till med återhämtandet, och hoppas armen läker ihop snabbt och snyggt.
Ungefär samma sak hände för mig i Sthlm för sju år sen, jag smällde in i sidan på en taxi som försökte göra en u-sväng över dubbla heldragna spärrlinjer utan att se sig för. Dubbel underarmsfraktur och fullständigt blåslagen blev facit för min del.
Ungefär samma sak hände för mig i Sthlm för sju år sen, jag smällde in i sidan på en taxi som försökte göra en u-sväng över dubbla heldragna spärrlinjer utan att se sig för. Dubbel underarmsfraktur och fullständigt blåslagen blev facit för min del.
Oj, låter som jag klarade mig bättre.Sanna H skrev:Neeej... vad tråkigt!!! Lider med dig! Lycka till med återhämtandet, och hoppas armen läker ihop snabbt och snyggt.
Ungefär samma sak hände för mig i Sthlm för sju år sen, jag smällde in i sidan på en taxi som försökte göra en u-sväng över dubbla heldragna spärrlinjer utan att se sig för. Dubbel underarmsfraktur och fullständigt blåslagen blev facit för min del.
Jag hoppas de kan laga min hojj då det var den sista gula i Sverige för i år. Jag vill inte ha en annan färg..
-
- 1200cc
- Inlägg: 6178
- Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
- Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
- Ort: Storkågeträsk
Tråkiga erfarenheter ni har. Fast man bör nog se upp mer med vissa bilister än med viltet, verkar det som. Det ni upplevt aktualiserar bara vikten av att hålla avstånd till framförvarande.
Undertecknad har upplevt hur otäckt en nyss trafikdödad motorcyklist kan vara. Hände 1998 mellan Piteå och Luleå, då en 21-åring rammade och dödade en älgkviga, likväl sig själv.
KÖR FÖRSIKTIGT KAMRATER.
Undertecknad har upplevt hur otäckt en nyss trafikdödad motorcyklist kan vara. Hände 1998 mellan Piteå och Luleå, då en 21-åring rammade och dödade en älgkviga, likväl sig själv.
KÖR FÖRSIKTIGT KAMRATER.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Absolut, vilt beter sig iallafall som vilt. Bilar kan bete sig hur som helst.Fibern skrev:Tråkiga erfarenheter ni har. Fast man bör nog se upp mer med vissa bilister än med viltet, verkar det som. Det ni upplevt aktualiserar bara vikten av att hålla avstånd till framförvarande.
KÖR FÖRSIKTIGT KAMRATER.
I mitt fall hade inte avståndet något att spela in då bilen först blinkar och svänger höger in på en p-plats och sen drar vänster rakt ut, in i sidan på mig när jag passerar i filen utanför. Det hemska är att när vi är klara och bilen ska köra därifrån så gör han precis samma sak och träffar sånär en cyklist med 20 cm marginal... Jag antar att han inte lärde sig någonting från vår kollision.
Tjena Cub,
Jag lyckades precis styra undan från en bilist som "inte såg mig" men jag gick omkull istället för fyra veckor sedan. Fast hellre det än att köra rätt in i sidan på bilen. Nu kostade det mig "bara" en gipsad fot i 11 dagar samt en blodpropp i vaden.
Så jag väntar också på att få tillbaka hojen från verkstaden och få hem nya kläder och stövlar från tyskland.
Det har ju tyvärr varit en mörk vecka för oss motorcyklister med flera som aldrig kommer att åka hoj längre så frun är glad för varje dag hojen står kvar på verstaden.
Krya på dig.
mvh
Christer
Jag lyckades precis styra undan från en bilist som "inte såg mig" men jag gick omkull istället för fyra veckor sedan. Fast hellre det än att köra rätt in i sidan på bilen. Nu kostade det mig "bara" en gipsad fot i 11 dagar samt en blodpropp i vaden.
Så jag väntar också på att få tillbaka hojen från verkstaden och få hem nya kläder och stövlar från tyskland.
Det har ju tyvärr varit en mörk vecka för oss motorcyklister med flera som aldrig kommer att åka hoj längre så frun är glad för varje dag hojen står kvar på verstaden.
Krya på dig.
mvh
Christer
Shit vad tråkigt! Hoppas foten läker bra.Chanel skrev:Tjena Cub,
Jag lyckades precis styra undan från en bilist som "inte såg mig" men jag gick omkull istället för fyra veckor sedan. Fast hellre det än att köra rätt in i sidan på bilen. Nu kostade det mig "bara" en gipsad fot i 11 dagar samt en blodpropp i vaden.
Så jag väntar också på att få tillbaka hojen från verkstaden och få hem nya kläder och stövlar från tyskland.
Det har ju tyvärr varit en mörk vecka för oss motorcyklister med flera som aldrig kommer att åka hoj längre så frun är glad för varje dag hojen står kvar på verstaden.
Krya på dig.
mvh
Christer
Trist att höra och krya på dig.
Är själv just nu på semester i Pyrenerna och kör bil efter GPS, ett fantastiskt hjälpmedel MEN den får aldrig ta överhanden i själva körningen.
Här nere körs det hoj mycket, gärna och ofta fort. Det gäller att vara vaken, titta, gärna två gånger innan man gör något.
Kom själv för ett par år sedan 15 sekunder efter att en bil framför gjort en liknande manöver i St.Tropez. Den stacakrs killen satte hojen i vänster bakdörr på Audin, fick sig en flygtur på 10-15m innan han landade (iklädd shorts o linne men med knäppt hjälm.
Vi stannade, bilen bakom hade en läkare ombord, tack o lov.
Hustrun och jag stängde av trafik medans läkaren gjorde sitt.
Allt gick väl denna gång efter kögklassisk fransk räddningsaktion.
Dagen därpå blev det lunch hos lokala chefen för Gendarmerna som tack för insats.
I Stockholmstrafiken aktar jag mig mest för taxi 020, de far fram som gula Scudmissiler mellan filer etc etc. Tack o lov syns de bra på håll.
Håll avstånd, håll uppsikt och håll upp humöret!
Är själv just nu på semester i Pyrenerna och kör bil efter GPS, ett fantastiskt hjälpmedel MEN den får aldrig ta överhanden i själva körningen.
Här nere körs det hoj mycket, gärna och ofta fort. Det gäller att vara vaken, titta, gärna två gånger innan man gör något.
Kom själv för ett par år sedan 15 sekunder efter att en bil framför gjort en liknande manöver i St.Tropez. Den stacakrs killen satte hojen i vänster bakdörr på Audin, fick sig en flygtur på 10-15m innan han landade (iklädd shorts o linne men med knäppt hjälm.
Vi stannade, bilen bakom hade en läkare ombord, tack o lov.
Hustrun och jag stängde av trafik medans läkaren gjorde sitt.
Allt gick väl denna gång efter kögklassisk fransk räddningsaktion.
Dagen därpå blev det lunch hos lokala chefen för Gendarmerna som tack för insats.
I Stockholmstrafiken aktar jag mig mest för taxi 020, de far fram som gula Scudmissiler mellan filer etc etc. Tack o lov syns de bra på håll.
Håll avstånd, håll uppsikt och håll upp humöret!
Tja, efter lite närmre tittar så upptäckte vi att fläkten inte gick som den skulle så den byttes också.
Dessvärre är det en liten, liten buckla på tanken. Den syns inte mycket (men jag ser ju den hela tiden). De har sagt att de kommer att fixa den och skicka tanken på omlackning. Rent hypotetisk, vad sänker värdet mest på en mc, en liten, liten buckla på tanken eller en omlackad tank?
Dessvärre är det en liten, liten buckla på tanken. Den syns inte mycket (men jag ser ju den hela tiden). De har sagt att de kommer att fixa den och skicka tanken på omlackning. Rent hypotetisk, vad sänker värdet mest på en mc, en liten, liten buckla på tanken eller en omlackad tank?
- Jan-Olov
- 500cc
- Inlägg: 683
- Blev medlem: tis 11 dec 2007, 23:19
- Hoj: Varadero 05
- Ort: Ljungby/Ryssby
- Kontakt:
Fråga en bilverkstad, de brukar ha tillgång till någon som drar ut mindre bucklor så att det inte syns är bara lacken hel så går det nog. Billigare än att lackera om.cub skrev:Tja, efter lite närmre tittar så upptäckte vi att fläkten inte gick som den skulle så den byttes också.
Dessvärre är det en liten, liten buckla på tanken. Den syns inte mycket (men jag ser ju den hela tiden). De har sagt att de kommer att fixa den och skicka tanken på omlackning. Rent hypotetisk, vad sänker värdet mest på en mc, en liten, liten buckla på tanken eller en omlackad tank?
jan-Olov
Jo, verkstaden som gjorde hela skadereparationen gör ju denna också. De tittade på den och kliade sig i huvet hur de missat den men sa att då lacken var hel och den satt hyfsat åtkomlig så ska det nog gå att bara putta ut bucklan igen. Vi väntar till hösten med det tyckte de så jag inte blir av med mcn igen här mitt i sommaren..
-
- 1200cc
- Inlägg: 6178
- Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
- Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
- Ort: Storkågeträsk
Halloj i trafiken. Det är minsann inte bara i storstäderna bilister har svårt med att acceptera motorcyklar som fullvärdiga trafikanter.
Idag på väg in mot stan, vid den sk. Forslundsrondellen, mellan Öjebyn och Piteå, valde jag vänster fil, eftersom jag hade tre bilar i den högra och vi samtliga fick stanna för en lastbil och två personbilar som skulle runt. Då dessa passerat körde jag lugnt ut och höll mitten på vänster fil. Märker då i ögonvrån hur en bil närmar sig vådligt nära mig, ca. halvmetern, och tittar dit. En äldre herre i en Audi, glor på mig som om jag vore en utomjording.
Då blev jag smått förbannad och pekade viftande till höger och ropade;
HÅLL DIG FÖR F-N I DIN EGEN FIL!
Sen drog jag järnet. Bättre ha dumskallarna bakom sig än bredvid sig.
Kör säkert kamrater.
Idag på väg in mot stan, vid den sk. Forslundsrondellen, mellan Öjebyn och Piteå, valde jag vänster fil, eftersom jag hade tre bilar i den högra och vi samtliga fick stanna för en lastbil och två personbilar som skulle runt. Då dessa passerat körde jag lugnt ut och höll mitten på vänster fil. Märker då i ögonvrån hur en bil närmar sig vådligt nära mig, ca. halvmetern, och tittar dit. En äldre herre i en Audi, glor på mig som om jag vore en utomjording.
Då blev jag smått förbannad och pekade viftande till höger och ropade;
HÅLL DIG FÖR F-N I DIN EGEN FIL!
Sen drog jag järnet. Bättre ha dumskallarna bakom sig än bredvid sig.
Kör säkert kamrater.
Senast redigerad av Fibern den lör 22 aug 2009, 04:05, redigerad totalt 1 gånger.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Skule passera en rondell i våras. Jag hade stannat, en bilist på en påfart till vänster om mig likaså. Vi körde in i rondellen samtidigt, men han satte en jäkla fart för att komma före mig eftersom jag hade fem polare i släptåg.
Ser i ögonvrån att bilen kommer, lyckas tvärnita, men stjälpte omkull.
Inga skador varken på mig eller hojen eller semesterpackningen heller.
Bilföraren försvann som ett skott. En kompis hjälpte mig upp.
Lita inte på någon annan i trafiken
Ser i ögonvrån att bilen kommer, lyckas tvärnita, men stjälpte omkull.
Inga skador varken på mig eller hojen eller semesterpackningen heller.
Bilföraren försvann som ett skott. En kompis hjälpte mig upp.
Lita inte på någon annan i trafiken
Om vägen är för dålig, byt hoj.