Hej till alla som har problem.
Inte för att jag är expert men tro mig , jag har gått en långa vägen.
1 byt tändstift och se att det kommer gnista och att dina tändkablar är hela mm.
2. Byt cdi box , växla och se om de är det som är felet. Finns en massa tips här var du kan köpa nya till bra pris. Jag har även en om någon vill köpa billigt.
3. Kolla upp tändspolarna, du har fyra och då får du byta eller mäta upp dom, går att köra in den på verkstad men de blir dyr över 3000 på honda verkstad.
Om nu din transalp går bara på en cylinder och drar en massa bensin och problemet kommer och går. Då är det troligt vevhus kontakten till tändningen ( är inte säkert att det heter så). Den som bestämmer när det ska hända i cylindern. Den är glapp eller trasig kostnad ca 900kr. Gör detta på honda verkstad så är det dyrt, men då vet du att det blir ordentligt gjort om man säger så.
visst kan man testa att rensa förgasaren och hälla i olika renmedel i tanken. Men det löser inte detta problem, sett på forumet att 2 till 4 personer har haft samma fel som jag.
ville bara delge mina erferenheter.
mvh
KERMIT styr nu en splitter ny 08 transalp
Har du problem med bakre cylindern
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Har du problem med bakre cylindern
Transalp 08
Går gött
Går gött
Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter. Men är inte detta ett problem som Honda på nyare 600cc kom till rätta med?
Hade detta problem på min gamla -87 som fixades med förgasarrengörare innan jag sålde den. Så jag hann aldrig uppfatta det som något stort problem då.
Hade detta problem på min gamla -87 som fixades med förgasarrengörare innan jag sålde den. Så jag hann aldrig uppfatta det som något stort problem då.
Mvh / GeCe
Visst blir livet roligare på två hjul.
Visst blir livet roligare på två hjul.