Såg att det fanns en justeringsmöjlighet för bakre fjädring/dämping på min TA 650. Hittade ingen beskrivning av denna i instruktionsboken.
Har någon på detta forum något tips om hur man ställer denna justeringsskruv?
Tips justeringsmöjlighet för bakre fjädring TA 650
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Tips justeringsmöjlighet för bakre fjädring TA 650
Kjell-Åke Boberg
AT -03
Transalp 1999
BMW R1200GSA
AT -03
Transalp 1999
BMW R1200GSA
- AeroSol
- 250cc

- Hoj: Transalp + CBF1000F
- Kontakt:
Nej, instruktionsboken är ganska kass...
Det finns två justeringsmöjligheter på bakfjädringen, kompressionsdämpningen (ganska enkelt) och fjäderförspänningen (ganska krångligt). Jag antar att du vill justera kompressionsdämpningen.
I Hondas verkstadshandbok finns några rader om det:

Enklast är om du skruvar av sidokåpan men skruven går att nå med en lång mejsel och genom att ta av sadeln och kika ovanför hålet, mellan kabeln.
Det finns två justeringsmöjligheter på bakfjädringen, kompressionsdämpningen (ganska enkelt) och fjäderförspänningen (ganska krångligt). Jag antar att du vill justera kompressionsdämpningen.
I Hondas verkstadshandbok finns några rader om det:

Enklast är om du skruvar av sidokåpan men skruven går att nå med en lång mejsel och genom att ta av sadeln och kika ovanför hålet, mellan kabeln.
Lär barnen tidigt 
Barmark = Hojsäsong!
Barmark = Hojsäsong!