Hur är det att köra med drosshjälm?

Snack om vad än vi finner intressant om forumet och Mc-åkning.
Användarens profilbild
Jan-Olov
500cc
500cc
Answers: 1
Hoj: Varadero 05
Kontakt:

Hur är det att köra med drosshjälm?

Inlägg av Jan-Olov »

Jag undrar hur är det att köra med en crosshjälm är det mycket vindbrus.
Biltema säljer en hjälm som vore intresant. Jag tänkte att det skulle va skönt att slippa itegralhjälmen med heltäckande visir när det är varmt ute det skulle räcka med mcglasögon.
jan-Olov
Användarens profilbild
Tramsvalp
700cc
700cc
Answers: 0
Hoj: Blå TA 650 -02

Inlägg av Tramsvalp »

Jag kör med crossintegral och öronproppar.
Hur det är med vindbrus jämfört med vanlig integralhjälm vet jag inte, har aldrig haft nån sån.
Skönt att kunna variera mellan crossglasögon, "vanliga" glasögon och inga alls.
Den långa skärmen funkar bra som solskydd, jag känner sällan nåt behov av solglasögon.
Nytt glas till mina Scott crossglasögon kostar en hundring och håller 1-2 år.
Tramsvalp - De Tusen Konsternas Klåpare
Transalp 650 -02, 1 ägare, 8888 mil
Suzuki DR650SE -97
http://bloggis.se/Tramsvalp
Zappa
Cykel
Cykel
Kontakt:

Inlägg av Zappa »

Jag har en så kallad Cross-Over hjälm, av märket Airoh, som egentligen nästan är en crosshjälm men man även har visir.

Den är släpper in mer ljud än en ren integralhjälm även när man har visiret nere, men samtidigt så kan man köra med cross googles och man kan skärma av solen så att man inte blir så bländad.

I mina ögon är det den ultimala lösningen. Sedan skulle jag aldrig köpa en hjälm på Biltema, tycker egentligen att min Airoh är lite väl okönt märke för att vet hur kvaliteten verkligen är... Men den var billigare, passade mitt huvud och jag ville testa den.

/Zappa
Nu: KTM 950 Adventure S -05
Då: XL600V -98 8400mil *Såld*
bebbe
50cc
50cc

Inlägg av bebbe »

Jag tycker att det är kanon med crosshjälm. Tänker aldrig på om det brusar mer för jag har alltid öronproppar.

Dock är det helt kasst om man kör i regn utan någon typ utav mun skydd! Regn dropparna känns verkligen som nålar i ansiktet.
TA -98 2347mil, SÅLD
Nu en KTM 950SM
Användarens profilbild
Tramsvalp
700cc
700cc
Hoj: Blå TA 650 -02

Inlägg av Tramsvalp »

bebbe skrev:Dock är det helt kasst om man kör i regn utan någon typ utav mun skydd! Regn dropparna känns verkligen som nålar i ansiktet.
Det räcker med buffen, och den är ju alltid med. :)
Tramsvalp - De Tusen Konsternas Klåpare
Transalp 650 -02, 1 ägare, 8888 mil
Suzuki DR650SE -97
http://bloggis.se/Tramsvalp
Användarens profilbild
Jan-Olov
500cc
500cc
Answers: 1
Hoj: Varadero 05
Kontakt:

Inlägg av Jan-Olov »

bebbe skrev:Jag tycker att det är kanon med crosshjälm. Tänker aldrig på om det brusar mer för jag har alltid öronproppar.

Dock är det helt kasst om man kör i regn utan någon typ utav mun skydd! Regn dropparna känns verkligen som nålar i ansiktet.
Jag avsåg endast att använda den när jag åker lite hemomkring och fint väder inte vid längre turer. Vågar man lita på Biltemas märkning eller är det något fusk med i det hela. Var letar man upp detta med märkningar det tycks som en riktig jungel, och svårt att kunna leta upp.

jan-Olov
Skriv svar