Planen var att köra så långt norr ut man kom och sen köra åt något annat håll. Gäller ju att hålla planeringen enkel liksom
Då jag inte längre har kvar min Transalp och har sålt och köpt....??....3...eller...4 hojar..?? sen dess, så blev detta reskamraten för färden.
En Suzuki DL1000 V-Strom från 2002.
Originaldämpare, originalfilter, HealTech FI Tuner Pro box för insprutningen (bättre/likvärdig PowerCommander), hemmagjord Tre-Mod (avstrypt på alla växlar), Skyddsbåge från Heed, Cykelpackväska från Biltema, Tool Tube från E-bay, Givi Top Box, Givi sadelväskor, Pop-up tält från Louis & Packtub från Louis.
Däcken är Mitas Enduro fram och Anakee 2 bak.
Kanske inte en Honda eller en XL för den delen, men priset jag köpte den för på våren gjorde att jag inte kunde tacka nej.
Biltemas vattentäta cykelväska på 23 liter. Så här i efterhand var den lite i det största laget, men några gummistroppar runt den så funkade den ändå.
Just på denna bild är den inte packad ännu.
ToolTube måste man ju ha
I denna så finns det 1 flaska med nödbensin, buntband, tejp och några andra små pinaler.
Den kommer inte läcka även om jag vurpar. Tuben är hållbar och nödflaskan är i stål.
Sen var det det här faktumet att det alltid blir en massa prylar man har med sig...
Packväskorna är ett par jag hade liggandes i garaget. Hade ingen ställning för dem, men lade på ett lager med aluminiumtejp på insidan mot avgasrören och spände fast dem så att de inte skulle ligga an för mycket.
Sen är ju avgasrören på V-Stromen skyddade av ett ytterhölje som är relativt svalt så länge man inte kör stadskörning.
Tankade upp den fullt och vägde mig på E4:an utanför Uppsala.
270 kg fulltankad och full packning. Inte så farligt ändå.
Den obligatoriska Kina bilden vid Dragon Gate utanför Gävle
Körde på tills jag tröttnade och svängde in på en camping. Semestersäsongen var över så campingen hade precis tystnat. Slog mig ned precis bredvid badplatsen.
Helt ok att vakna upp till det här även om natten i tält var lite kall. Det var ju en havscamping och det drog väl ned temperaturen ganska mycket under natten.

En härlig resa ser du ut att ha gjort