Hej och välkommen hit
1: Ja, dock får vissa personer ont i baken ganska tidigt men jag tror det är sällsynt men det är ju från person till person, men den är en väldigt bra långfärdsmaskin.
2: Du upplever ej vibrationer som något problem, dock med v-Twin av sportigare karaktär (Ej custom...) så bör man ligga över ca:3000 varv/min.
3: Vanlig kontroll av allmänskicket, hur är den servad, slitna bromsar osv. Som du ser under Varadero biten på forumet så är det väldigt få bekymmer med dessa, dom äldre förgasar Varaderos har lite problem med bränslepump men insprutaren har ett helt annat system som verkar fungera bra.
Varaderon (en -04 med ABS) var den bästa hojen jag har ägt men sålde den efter ca.2år då jag upplevde den lite för tung för min del, detta är en hög hoj med hög tyngdpunkt och jag är ju en "klen svensk"

så jag köpte mig en crossrunner istället.
Men jag är helt ärlig som säger att jag fortfarande saknar den, ett måste enligt mig är öppnare ljuddämpare för den motorn spelar vacker musik (enligt mig

), Du kommer köra en stor maskin som känns mäktig? att framföra.
Provkör gärna och ta en tur på ett par timmar, själv eller med skjuts spelar inte så stor roll, passagerarkomforten är nämligen hög
Finns Också negativa saker som framrutan som skapar turbulens, beror på förarlängd och hjälm, diverse rutor finns för att skapa bättre flöde förbi runt huvud, MRA Varioscreen är populär.
Fjädringen är lite kortslagig för att svälja större ojämnheter, chassiet är mer åt det fasta hållet, ev. kan det upplevas bättre på den biten om man inte är lika lätt som mig (65kg), när hojen var fullpackad så upplevdes detta bättre.
Längden från sadeln till asfalten är lång för kortare personer men det har du nog redan förstått.
Väldigt tung hoj att rulla utan motorn som driver.