Äntligen!!

Snack om vad än vi finner intressant om forumet och Mc-åkning.
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4086
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Äntligen!!

Inlägg av Peter »

Då var premiärturen avklarad. :lol: Gudars vad skönt det var!! Nu får det inte komma mer snö :evil:
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5372
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Äntligen!!

Inlägg av Stefan »

Mummel.... :? Jag är INTE avundsjuk... :evil: :|
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
rydde
Developer
Developer
Inlägg: 978
Blev medlem: mån 14 sep 2009, 13:19
Answers: 0
Hoj: Varadero 06
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: Äntligen!!

Inlägg av rydde »

pne64 skrev:Då var premiärturen avklarad. :lol: Gudars vad skönt det var!! Nu får det inte komma mer snö :evil:
Har ni torr asfalt? Kul att våren är på väg, inte så länge kanske tills man får ta fram Varanen igen. Jag har åkt till jobbet 4 dagar denna vecka med hoj. Dock har det varit combat maskinen med argdubbat :)
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
Användarens profilbild
hogge
996cc
996cc
Inlägg: 1196
Blev medlem: mån 19 maj 2008, 23:29
Answers: 0
Hoj: XL1000+Winge+XT660X
Ort: Veberöd-Skåne

Re: Äntligen!!

Inlägg av hogge »

Jag väntar bara på saltbilarna och deras elände som dom sprider på våra vägar skall försvinna. Temp idag ca 8 grader och gott i solen. :lol:
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6179
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Äntligen!!

Inlägg av Fibern »

Befinner mig just nu i Årjäng och har mött motorcyklister både igår och idag. Men så är det ju ca. 7 plusgrader. 8)
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
V Saarela
Lurifax
Lurifax
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 21:15
Answers: 0
Hoj: Honda
Ort: Boden
Kontakt:

Re: Äntligen!!

Inlägg av V Saarela »

Ruggigt varmt det varit. Såg t o m att tempmätaren i bilen visade en gång 10 grader i Karlstad.
Är hemma nu och blir mäktigt imponerad av att ha sett bara en hoj efter vägen söderut ?!?
wtf....det är ju högsommar där nere :)

Jo....
[youtube]IeZQuj124Xw[/youtube]
Användarens profilbild
hogge
996cc
996cc
Inlägg: 1196
Blev medlem: mån 19 maj 2008, 23:29
Answers: 0
Hoj: XL1000+Winge+XT660X
Ort: Veberöd-Skåne

Re: Äntligen!!

Inlägg av hogge »

Så var premiärturen avklarad i +3 grader och sol.Underbart!!! :lol: Varanen stara upp direkt när jag monterat batteriet. Rök lite blått i början efter vinterkonservringsoljan. Körde sen ca 5 mil och man börja drömma om sommaren som kommer. Man kan än en gång konstatera att Varaderon är en underbar hoj. Men det vet väl alla på detta forum.
Ha det gott alla
Mvh Hogge
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4086
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: Äntligen!!

Inlägg av Peter »

hogge skrev:Så var premiärturen avklarad i +3 grader och sol.Underbart!!! :lol: Varanen stara upp direkt när jag monterat batteriet. Rök lite blått i början efter vinterkonservringsoljan. Körde sen ca 5 mil och man börja drömma om sommaren som kommer. Man kan än en gång konstatera att Varaderon är en underbar hoj. Men det vet väl alla på detta forum.
Ha det gott alla
Mvh Hogge
Kan bara meddela att Transalpen också är en underbar hoj :P
Det sägs att det ska komma in ett otäckt snöfall imorgon :evil:
Vilken tur att jag har fått på handtagsvärmen :lol:
Användarens profilbild
bodensaren
50cc
50cc
Inlägg: 79
Blev medlem: mån 01 nov 2010, 19:17
Answers: 0
Hoj: CRF1000 AT DCT 2018
Ort: Alvesta

Re: Äntligen!!

Inlägg av bodensaren »

Var ute i torsdags och fick ihop 5-6 mil, det var ett strålande väder, hoppas att det fortsätter så här, räknar med att nu är säsongen officiellt igång.
/Lapp i exil
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5372
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Äntligen!!

Inlägg av Stefan »

Jahaaa... :evil:
Så var man i garaget i helgen och fixade till det sista inför säsongen och drömde lite.
Så, efter en lååång arbetsdag i dag, och sett blaskans "väderprognos", börjar man planera för veckan... kanske man kan fira en eftermiddag och ta premiären 8) Läser den här tråden och blir bara mer bestämd att det ska ske.
Kilar ut på altan för ett bloss, och vad får man se... MER J-LA LAPPMÖGEL :evil: :cry: :(
Nåväl, det KAN ju bli varmare och hinna torka upp så man slipper saltlösningen :P :wink:
Keepin' up the dream :twisted:
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
rydde
Developer
Developer
Inlägg: 978
Blev medlem: mån 14 sep 2009, 13:19
Answers: 0
Hoj: Varadero 06
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: Äntligen!!

Inlägg av rydde »

Hehe, jag fick skotta en ränna från garaget till gatan i morse genom nysnön. Det hade kommit en dm ungefär men framför garaget hade det så klart drivit och packat. Att köra på oskrapade snövägar är lite som att köra i sand på sommarn, behövs lite grundfart så börjar det stabilisera upp sig. Härligt med temperaturer kring noll-strecket! Mörkt var det i morse när jag for till jobbet (05:30). På väg hem däremot var det strålande sol och +1. Stående högfartsblås i vänstra körfältet med snöig vägbana yihaa - INSPIRERAD. Jisses vad bilarna fiskör i högra fältet fast ajaj måste vaka noga så de inte hittar på att göra oannonserad vänstersväng precis när man ska köra om, då kan det bli schmertzen! :roll:

Nåja, snart vänder det och börjar smälta och då blir väl vägbanorna rena från snö ganska omgående... Blir väl och ta paus i hojåkandet när snön försvinner och invänta att isen börjar försvinna så man vågar köra med sommardäck. Däremellan blir det åka kollektivt.

Chip och Hoj alla Hondadiggare! :)
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5372
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Äntligen!!

Inlägg av Stefan »

Well... alla har vi våra egna förutsättningar :D
Ha en bra hojsäsong, när/hur den än börjar/fortsätter!
Själv hoppas jag på någorlunda torra vägar i morgon och en liten lunchtur, med ty åtföljande avspolning av saltslabbet efteråt :lol:
VILL att säsongen kommer igång nu :!:
Puttelina är bara SÅ redo nu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6179
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Äntligen!!

Inlägg av Fibern »

Satt på hojen igår. Premiär för året. Den kändes lika stabil som jag minns från förra sommaren. Lika mjuk o skön i fjädringen. Samma pålitliga slitvarg.
Åkturen? Ähhm...njaaa alltså, :oops: jag flyttade den lite i garaget för att komma åt luckan till källarförrådet. :lol:
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Användarens profilbild
Peter
1200cc
1200cc
Inlägg: 4086
Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
Answers: 0
Hoj: Varadero XL 1000-01
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: Äntligen!!

Inlägg av Peter »

Varför kopplade jag inte in reläet till hantagsvärmen i tid:evil:
Glömde den på igår, hoppas inte batteriet tog skada.
Får koppla in det idag, istället för att köra i det fina vädret :(
Olle Å
250cc
250cc
Inlägg: 324
Blev medlem: sön 10 maj 2009, 20:53
Answers: 0

Re: Äntligen!!

Inlägg av Olle Å »

Verkar som om våra hojar har fått lite vårkänslor. ganska tidigt för en del. Körde själv ca 30 mil på en tur i förra veckan och tog mig en tur i går på småvägar med lite is blandat med spårigt grus.
När jag kom ut i garaget igår så var det punka på hojen. Som tur var hade jag ett nytt MEFO- däck liggande. Det är nog det grövsta landsvägslegala 17" däcket du kan köpa. Snacka om fäste på blöt grusväg. Har inte provat ännu, men det skall fästa bra även på grovgrus. Godkänt för upp till 170/km tim. :D :D
Om vägen är för dålig, byt hoj.
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5372
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Äntligen!!

Inlägg av Stefan »

NÅ! Så vart det då av till slut. Skulle ha slagit till på onsdagen, 8-9 grader varmt, men jobbet la lite krokben. Så i torsdags blev det av. Premiärturen för året :mrgreen: 8)
Fram och tebaks till jobbet, 7 mil. Hann inget extra.
Men... utöver att vara skönt att köra hoj igen, vete väl f-n hur mycket njutning det var :? Vansinnigt skitigt, och skit av den "onda" sorten, saltslabb. Trots att jag satt och försökte hålla avstånd framåt, var det mest ett evigt torkande av visiret :evil: Och hur hoj och kläder såg ut väl hemma igen, ska vi bara inte tala om :?
Nice dock att ha fått på 5 cm styrhöjning (Transalp med aphängare, typ :mrgreen: ) Nu börjar det kännas möjligt att stå och köra 8) Får träna lite på det, så ska det nog lira.
Idag såg det i alla fall mycket torrare ut, hoppas på ett par tre plusgrader i helgen...
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
Stefan
Forumadmin
Forumadmin
Inlägg: 5372
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33
Answers: 0
Hoj: XL 700 VA -11
Ort: Enköping

Re: Äntligen!!

Inlägg av Stefan »

Jajamen, 3 plus och strålande sol :D Så visst blev det en liten tur idag också. Blev lite spännande på en mindre väg, när man plötsligt såg att :shock: här har bilar och tö inte tagit bort snön än, utan det är is 100-150 meter framåt på de skuggade partierna :shock: Men, det gick ju det också på gatdäcken, om än inte alltför fort 8)
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen :)
Bild
Användarens profilbild
rydde
Developer
Developer
Inlägg: 978
Blev medlem: mån 14 sep 2009, 13:19
Answers: 0
Hoj: Varadero 06
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: Äntligen!!

Inlägg av rydde »

Skoj! Här är vi inne i en slags gråzon nu. Det är rejälv med is på många holl men känns för bart på vägbanorna än för att köra med endurodubben (iaf kring tätort). Antingen får det komma ett snöoväder igen snart eller så får det tina mer - då åker sommardäcken på :)
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
Användarens profilbild
Jan-Olov
500cc
500cc
Inlägg: 684
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 23:19
Answers: 1
Hoj: Varadero 05
Ort: Ljungby/Ryssby
Kontakt:

Re: Äntligen!!

Inlägg av Jan-Olov »

Även jag tog en liten tur i dag och det var särskilt roligt att få testa nu när den är fyra cm lägre, tryggheten att få ner hala foten på ett vettigt sätt är jätte bra.
jan-Olov
Användarens profilbild
zodiak06
125cc
125cc
Inlägg: 192
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 10:28
Answers: 0
Hoj: CRF1000L-2016 TT-Demo
Ort: Lund
Kontakt:

Äntligen!!

Inlägg av zodiak06 »

Själv går jag och lägger mig efter tio underbara mil i skåne idag. Hämtade hem varaderon från vinterförvaring hos mina föräldrar. Vilken känsla att vrida om nyckeln och trycka på knappen och höra motorn dra runt för att direkt börja sjunga sin sång. Sen på med den nya krukan och ge sig av söderut och bara glida fram. Mys mys.


---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?nh5yzp
Att åka fyrhjuldrivet året om i skåne, är som att ha flytväst på sig hela året för att man ska fiska kräftor i augusti.
Skriv svar