Köpa Transalp 650? Fjädringsfunderingar...

Snack om vad än vi finner intressant om forumet och Mc-åkning.
Anders J.
50cc
50cc
Answers: 0
Hoj: Varadero, KTM
Kontakt:

Inlägg av Anders J. »

Hej!
Jag har funderat på att bli Hondaägare igen. Hade en Africa Twin för några år sedan, men den såldes till förmån för en KTM 950 Superenduro. SE:n har använts till både grusbus, landsväg och endurospår, men eftersom jag ägnade mer och mer tid i skogen så blev det inköp av en Husaberg 570 istället. Fantastisk cykel på grusvägen och i spåret!
Nu är jag dock i behov av en andrahoj som skall funka på grus, asfalt och med passagerare. Det blir nog en 650 Transalp. Gillade AT:n och Hondas kvalitetskänsla.
Funderar bara på vilka möjligheter som finns att uppdatera fjädringen på en 650 TA. Finns det Öhlins-dämpare till denna eller är det bara Wilbers som gäller? Har sökt litet på nätet, men har inte hittat så mycket info.
Skulle vilja ha en fjädring som är justerbar, klarar litet tuffare tag och som inte bottnar med två fullvuxna ombord.
Finns det någon som har tips?
mvh
Anders J.
Användarens profilbild
rydde
Developer
Developer
Answers: 0
Hoj: Varadero 06
Kontakt:

Inlägg av rydde »

Transalpen är ju klart smidigare på gruset, fast när du glider ut på öppna vägen blir den lite trött, speciellt med passagerare. Men den klarar det ju helt klart. Men glöm inte bort varaderon som ju är ganska prispressad nu för tiden. Den tar ju mindre soppa, packar mer, är kunglig även med passagerare...fast den är iofs lite väl flodhäst i gruset :-) Jag gjorde då själv bytet från 650 till 1000 just då jag redan har en XR för skogen...

Sent using Tapatalk
Come to terms with your ass, for it bears you
XL1000V -06, 300EXC -15
Skriv svar