Går varm

Här snackar vi saker vi lagat, fixat och tips eller trix.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Alfons
Cykel
Cykel
Inlägg: 26
Blev medlem: lör 20 maj 2006, 18:37
Answers: 0
Ort: Täby TA600 - 96

Går varm

Inlägg av Alfons »

Har märkt att min TA96 ryker lite ur rören, drar olja men inte farligt, skjuter när man slår av gasen :cry: .
Tog ur de två "lätta" stiften och kollade, fann att de enligt Haynes går varma.
Vad göra?, byta till annan tempklass?, justera förgasarna? Nån som har nåt knep?
Alfons
Användarens profilbild
Tramsvalp
700cc
700cc
Inlägg: 919
Blev medlem: tis 02 maj 2006, 12:08
Answers: 0
Hoj: Blå TA 650 -02
Ort: Söderköping

Inlägg av Tramsvalp »

Först och främst, är det rätt stift som sitter i nu? (Alltså de som Honda rekommenderar).
Tramsvalp - De Tusen Konsternas Klåpare
Transalp 650 -02, 1 ägare, 8888 mil
Suzuki DR650SE -97
http://bloggis.se/Tramsvalp
Användarens profilbild
Stigsbergarn
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 9
Blev medlem: ons 22 aug 2007, 13:00
Answers: 0
Ort: Bålsta

Inlägg av Stigsbergarn »

GÅR VARM, apropå det vill jag nämna att min TA-03 istället gick för kall, åtminstone som jag tyckte. Nålen rörde sig alltid bara några millimeter från kall-strecket. Jag täckte över 20% av varje kylarpaket med delar från ett mjölkpaket, och vips så kom nålen upp mitt emellan kall och normal-läge. Jag är nu nöjd. men vad säger Ni om denna fix?
Jo, ytterligare en fördel blir att vid blöt grusvägskörning så slipper jag en massa smågrus som täpper igen nedre delen av kylaren.
Transalp-03 6350 mil......
GeCe †
250cc
250cc
Inlägg: 409
Blev medlem: sön 17 jun 2007, 13:44
Answers: 0
Hoj: vingar
Ort: XL-Himlen

Inlägg av GeCe † »

Stigsbergarn!

Jag har fått den uppfattningen att det ska vara så, att nålen bara ska röra sig några mm. Iallfall har det varit så på min tidigare och även på min nuvarande Transalp. Men i långsam stadskörning t.ex. kan nålen närma sig mitten på skalan.

Finns även nämt i en annan sträng här på forumet som säger samma sak om jag inte minns fel.
Mvh / GeCe

Visst blir livet roligare på två hjul.
Användarens profilbild
Stigsbergarn
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 9
Blev medlem: ons 22 aug 2007, 13:00
Answers: 0
Ort: Bålsta

Inlägg av Stigsbergarn »

Jo Tack GeCe, jag har nu också hittat tråden "går kall" och där skulle mitt inlägg ovan platsa bättre än här. Skall flytta mitt inlägg dit. Jag börjar ana att normalen är att nålen knappt rör sig fastän normal arbetstemperatur.
Transalp-03 6350 mil......
Skriv svar