Transan spelar på bägge planhalvorna
-
Laederlappen
- Trehjuling

- Hoj: Transa 600 1993
Transan spelar på bägge planhalvorna
Så är det faktiskt. Efter mycket klyddande så blev det tillslut en Transalp 600 från 93.
För att korta ner historien så vet jag att mina leder pallar med sittställningen på hojtypen, & efter att ha sett en rallystukad transa på blocket så blev jag absolut helt tvungen att skaffa en. Hittade vad som verkade vara en vettig hoj på blocket, åkte & kollade, & eftersom priset var rätt så fick skönheten(?)
åka med hem. Sen började som vanligt den tvångsmässiga ombyggnaden.
Numera har den en rallykåpa liknandes Boanos, Paioli 46mm framgaffel, YSS stötdämpare bak (vilken oerhörd skillnad!), 320mm bromsskiva fram parad med ett Brembo 2kolvsok, en betydligt trevligare ljuddämpare än original, samt en massa andra små modifieringar har gjort hojen 20 kilo lättare.
Måste säga att Hondas lilla twin är en oerhört trevlig motor! Hojen beter sig dessutom väldigt trevligt både på landsväg & grus samt i skogen med modifieringarna.
För att korta ner historien så vet jag att mina leder pallar med sittställningen på hojtypen, & efter att ha sett en rallystukad transa på blocket så blev jag absolut helt tvungen att skaffa en. Hittade vad som verkade vara en vettig hoj på blocket, åkte & kollade, & eftersom priset var rätt så fick skönheten(?)
åka med hem. Sen började som vanligt den tvångsmässiga ombyggnaden.
Numera har den en rallykåpa liknandes Boanos, Paioli 46mm framgaffel, YSS stötdämpare bak (vilken oerhörd skillnad!), 320mm bromsskiva fram parad med ett Brembo 2kolvsok, en betydligt trevligare ljuddämpare än original, samt en massa andra små modifieringar har gjort hojen 20 kilo lättare.
Måste säga att Hondas lilla twin är en oerhört trevlig motor! Hojen beter sig dessutom väldigt trevligt både på landsväg & grus samt i skogen med modifieringarna.
- Ralf-FIN
- Council - Moderator

- Hoj: KTM 990 Adventure R -10
- Kontakt:
Re: Transan spelar på bägge planhalvorna
Välkommen till forumet.
Joo, har ju igenom åren sett ett antal rally-moddade Transalpar på nätet och de ser riktigt bra ut
Sätt gärna upp en bild så vi får se hur den ser ut. Eller ännu bättre så kommer du till träffen och visar upp den
Joo, har ju igenom åren sett ett antal rally-moddade Transalpar på nätet och de ser riktigt bra ut
Sätt gärna upp en bild så vi får se hur den ser ut. Eller ännu bättre så kommer du till träffen och visar upp den
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
-
Laederlappen
- Trehjuling

Man tackar!
Jag ska se om jag kan värpa ut ett foto eller 2.
Var & när är träffen?
Jag ska se om jag kan värpa ut ett foto eller 2.
Var & när är träffen?
Välkommen till XL-forum!
Kul att du är nöjd med ditt köp!!
Hoppas att det blir många mil med ett leende innanför visiret.
Kul att du är nöjd med ditt köp!!
Hoppas att det blir många mil med ett leende innanför visiret.
- Ralf-FIN
- Council - Moderator

- Hoj: KTM 990 Adventure R -10
- Kontakt:
Här är träfftråden
https://xl-forum.se/viewtopic.php?t=6296
...och läser du igenom uppsnacktråden så ser du att det är flera som kommer körandes i grupp från dendär landsändan
https://xl-forum.se/viewtopic.php?t=6296
...och läser du igenom uppsnacktråden så ser du att det är flera som kommer körandes i grupp från dendär landsändan
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
- Peter
- 1200cc

- Hoj: Varadero XL 1000-01
- Kontakt:
Välkommen hit.
Kom gärna till träffen. Alltid kul att träffa nya kompisar

Kom gärna till träffen. Alltid kul att träffa nya kompisar
Peter
http://engstrom.bike/
-
Laederlappen
- Trehjuling

Hej alla, & tack för välkomnandet!
Den där träffen ska jag se om jag kan komma iväg till, jag har aldrig varit i Norge.
Jag ska se i veckan om jag kan klämma fram lite bilder på rallytransan, just nu är jag rätt trött efter en helgs tvångsmässigt snickrande i ladan här hemma, hojarna mår ju bättre om de står torrt & i någorlunda jämn temperatur.
Ha en skön söndag!
Den där träffen ska jag se om jag kan komma iväg till, jag har aldrig varit i Norge.
Jag ska se i veckan om jag kan klämma fram lite bilder på rallytransan, just nu är jag rätt trött efter en helgs tvångsmässigt snickrande i ladan här hemma, hojarna mår ju bättre om de står torrt & i någorlunda jämn temperatur.
Ha en skön söndag!
- Peter
- 1200cc

- Hoj: Varadero XL 1000-01
- Kontakt:
Har du aldrig kört hoj i Norge är det hög tid 
Då passar det ju extra bra att komma på träff
Skickat från min SM-S901B via Tapatalk

Då passar det ju extra bra att komma på träff

Skickat från min SM-S901B via Tapatalk
Peter
- JanneBoj
- Forumadmin

- Hoj: Varadero XL1000-07
Jag kan bara hålla med Peter!! Dels är du väldigt välkommen till forumet och dels så är det ju nästan ett måste att ta hojen till Norge. Det finns hur mycket fina hojvägar som helst.
//Life starts at the end of your Comfort Zone!\\