Efterlysning

Snack om vad än vi finner intressant om forumet och Mc-åkning.
Användarens profilbild
JanneBoj
Forumadmin
Forumadmin
Answers: 0
Hoj: Varadero XL1000-07

Efterlysning

Inlägg av JanneBoj »

Halloj!

Ja, som ni vet så har vi förlorat en av våra mest aktiva medlemmar och tillika min andreadmin. Det är inte bra att forumet bara har en enda admin om jag skulle omkomma eller på annat sätt inte vara tillgänglig. Så, jag efterlyser någon hyfsat IT-intresserad person med lite erfarenhet som skulle kunna vara mig behjälplig. Det är absolut inget betungande jobb men det tar ju såklart lite tid att förstå hur forumet är uppbyggt. Själva Adminjobbet i sig är nästan försumbart. Det viktigaste i detta arbete är att du får tillgång till all dokumentation.
Lite fakta:
Forumprogramvaran är phpbb och sedan ett antal år kör vi helt standard, inga egna ändringar. Vi är dessutom rätt restriktiva vad gäller uppdateringar.
Databasen är MySQL. Databasen backas varje natt.
Forumet ligger rent fysiskt på Domänshops snabba Linuxservrar i Norge där också backupen lagras. Vi hade Loopia tidigare men deras servrar var bedrövligt långsamma.
Domänshop är också vår domänregistrator.
Vår dns ligger på CloudFlare där vi också har några brandväggsregler. All trafik till forumet proxas via Cloudflares nätverk.

Om du har frågor på vad ovanstående betyder är du nog inte rätt person men om du känner att det här kunde vara intressant så hör av dig.
// Janne aka XL-Forum Admin