Hej!
Jag har haft mycket nytta av den servicemanualen som finns att ladda ner här. Tackar för det!
Men, nu när jag lusläste elschemat i den så ser jag att det verkar saknas några sidor.
Man ser att sidnumrering går från 19-25 direkt till 20-3, vilket tyder på att 20-1 och 20-2 saknas.
Det enda elschemat i manualen är för "U type" vilket jag tolkar är den modell som såldes på den Australiensiska marknaden.
Jag vet inte hur mycket som skiljer mot de europeiska modellerna men det jag noterat är att schemat som finns inte är korrekt när det gäller belysningskretsen, då det tydligen inte går att slå av hel/halv på den australiensiska modellen.
Jag har lyckats hitta halvdåliga inscanningar av instruktionsboken där rätt schema finns med, men det är taskig kvalitet på alla.
Är det någon som sitter på en bra inscanning, eller har en instruktionsbok och en bra scanner som kan fixa fram korrekt schema så man kan lägga in det i servicemanualen?
/Ajje
Elschema SD01
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Re: Elschema SD01
Vaket av dig där Ajje!!
Hoppas någon kan komma med saknad fakta...
Hoppas någon kan komma med saknad fakta...
Tja boys, Go Forts o hoppas på ett Gött Mc-år 2025, såg detta inlägg nu 6jan kl 0917, är på G ut en runda, kollar om den Haynes-bok jag har är korrekt, tyvärr blir detta ikväll eller imorgon fm. Hoppas det är OK!
Bra jobbat, vakna ögon o hjärna är en Stor tillgång!
Bra jobbat, vakna ögon o hjärna är en Stor tillgång!
Hej igen, kollade i mon Haynes-bok, där finns flera elscheman, vilken årsmodell/ typ-beteckning önskas?
Finns följande: XL 1000V-1 to V-2, V-3 to V-6,
VA-4 to VA-6, V-7 onward, + VA i samma
Lägger in en o ser om du är hjälpt med den?
Finns följande: XL 1000V-1 to V-2, V-3 to V-6,
VA-4 to VA-6, V-7 onward, + VA i samma
Lägger in en o ser om du är hjälpt med den?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Den jag "behöver" är för en 99'a.
Just nu har jag inget behov, utan tanken med mitt inlägg var mer att se om det gick att få tag på de felande schemorna i bra scannad kvalitet och editera in dem i den servicemanualen som ligger här.
Sen kanske det inte är ett reellt problem att det inte är korrekt schema, det kanske inte är mer än ljuskontakten som skiljer mellan marknaderna.
Just nu har jag inget behov, utan tanken med mitt inlägg var mer att se om det gick att få tag på de felande schemorna i bra scannad kvalitet och editera in dem i den servicemanualen som ligger här.
Sen kanske det inte är ett reellt problem att det inte är korrekt schema, det kanske inte är mer än ljuskontakten som skiljer mellan marknaderna.
Hej o OK, nu förstår jag vad du sökte.
Tror schemat är för -99:a.
Är det ngt så hojta på forumet.
Ses vi på träffen i år?
Tror schemat är för -99:a.
Är det ngt så hojta på forumet.
Ses vi på träffen i år?