Och idag blev det då dags. Nu är säsongen igång
Vinden hade avtagit och solen sken så fint så! Sannolikt tidigaste säsongspremiär jag haft.
Temperaturen låg runt 7 grader och vägarna var torra och fina. Dessutom har ju en snöfattig vinter det goda med sig att det inte är mycket grus alls på småvägarna.
Jag har ju med åren blivit lite mer frusen av mig, det märkte jag i höstas. Så, i vintras kikade jag runt lite efter vad en värmeväst kan tänkas gå på. Inom EU verkar det ligga från 1000:- och uppåt, men jag slog till på en i Kina. Tänkte att möjligen hinner den fram innan det blir varmt ute, men den kom mycket snabbare än jag trodde. Så det landade på ett par hundringar

Den är USB-driven och en rejäl "powerbank" hade jag innan, så den fick ett första test i dag. Jag kan bara säga att värmeväst "is the shit"! Jäklar så skönt det var.
Annars var väl körningen lite tvekande och försiktig i början, det var ju ändå ett tag sedan sist. Men det gick snart över och kändes hemtamt och gott igen

Man får ta vara på tillfällena. Såg en annan hoj ute, men den mötte jag i stället två gånger. Landade på en 12-15 mil.