Idag blev det allt ett litet "YES!"
I samband med senaste servicen fick jag ett centralstöd monterat, då jag inte längre har lyften kvar. Smidigt att ha vid kedjeunderhåll och däckbyten m.m. tänkte jag. Sen har jag försökt att få upp knarren på det några gånger, men ta mig skam gått bet på det

Löste den saken med en vanlig garagedomkraft för att lyfta så pass att jag kunde sparka ut stödet och sänka ner hojen på det. Har sett ett antal klipp på tuben om hur lätt det kan gå, men...
Men idag så, tänkte smörja på kedjan lite och att "det var då själva

" Annars får jag väl ta domkraften igen. Men nu så

Upp kom den och kättingen fick sin smörja
Tog en sväng på ett ärende till Västerås, fick lite duggregn men lagom varmt. Och ytterligare en trevlig väg visade sig förstörd av beläggningsarbete

Det verkade som att de bara lagt grus på befintlig asfalt

Men, sannolikt fanns det väl någon sorts bindemedel under. Annars förstår jag då verkligen inte.
Men jag har nog aldrig upplevt så många vägarbeten i mina trakter som i år, väg efter väg som på olika sätt blir mindre trevlig över sommaren

Och, varför de skulle på denna övergår mitt förstånd, den var i utmärkt skick redan innan, med bara lite grus i vissa anslutningar med grusvägar. Men men, det var väl någon figur som tyckte annat

Eller så finns det ett budgetöverskott som måste förbrukas...
Väl tillbaka igen, var jag ju bara tvungen att peta upp henne på c-stödet igen
Har sett här att det är fler än jag som tyckt det varit besvärligt, och transan lär väl inte vara den allra enklaste. Gissar att Varan kan vara ännu bökigare...
Nåväl, även en liten seger är en seger