Mitt intryck då...
Som kamera tycker jag den verkar funka mycket bra. Bra resultat redan när den själv får sätta parametrar som färgbalans, exponering m.m. Bildstabiliseringen imponerar. Den har ju också en bred repertoar av inställningar och extrafunktioner. Har t.ex. sett en del exempel på vad de kallar "Time Warp" (en videovariant av timelapse) som ser snygga ut. Bra gränssnitt med pekskärmen. 4K är väl ballt, men då lär jag ha en betydligt kraftigare burk att redigera med.
Men, det finns grejer jag inte är helt överens med. Tycker det börjar lukta väl mycket Apple om produkten
Den lägger en hel drös med filer på sd-kortet, och sen ska man då importera med deras egna program (Gopro Quick). Det kanske blir jättebra på en Applemaskin, men som inbiten PC-ryttare opponerar jag mig. Vanliga hederliga mp4-filmer är det väl inget fel på?? Att man får lov att ha redskap för att pilla i/ur SDMicro-kortet är de ju inte ensamma om, men irriterande. Men värst ändå är nog policyn att behöva köpa till en dongel för att dit en 3,5 mm mikrofoningång
Men visst, kanske bland det bästa (och dyraste) i segmentet ändå.
Edit om import av filer:
Det visade sig när jag nu kollade igen att jag tydligen lyckats fingra fel på den lilla skärmen, vilket ledde till att kameran använde sig av en codec som tydligen heter HEVC, vilket Hitfilm inte gillar. När jag nu rättade till inställningarna till 2,7 K, 50 fps i 16:9-format kan jag plocka in mp4:orna rakt av och bara radera övriga filer. Så, det var mitt feta finger som spökade där, inte Go Pro.
Petade vidare lite, och det verkar som att den använder HEVC vid vissa konfigurationer, men de kan jag nog klara mig utan. 2,7/50 & 16:9 verkar funka bra för mig.