Som sagt, lite om helgens "övningar".
Mötte på fredagen upp "fin-(lands)främmandet" på färjeterminalen i Holmsund. Ingen mindre än MR
Ssspeeeederman himself, stod utanför terminalen då jag anlände några minuter försenad.
Efter en lunch på Kajutan i Holmsund blev det "go west" i landets till ytan näst största län. Efter några mil gick färden på blandat underlag norrut. Så småningom kom vi till Skellefteå och fortsatte upp till Kågeträsk, där vi trots sen ankomst, kunde avnjuta en middag som min hustru tillagat.
[image]449[/image]
Vi körde totalt drygt 33 mil under dagen, plus att jag hann med 20 mil extra i resan ner till Holmsund. Mulet men uppehåll hela dagen.
Lördagens tur blev 10 mil längre och tog oss in i Norrbotten
HÄR och gick vidare för lunch i denna fina miljö. Ni som deltog på träffen 2015 känner igen stället.
[image]450[/image]
[image]451[/image] just det, Storforsen. Sen fortsatte vi uppströms älven, förbi Benbryteforsen... mestadels på grus och hela vägen upp till Ljusselforsen, där E45 korsar älven.
[image]452[/image]
Efter lite fika drog vi sen en mil söderut, till inlandsmetropolen Moskosel. En snabb runda genom byn, där jag faktiskt bott ett par år och sen styrde vi mot Älvsbyn via först ca. 3 mil grus och ett par mil med asfalt.
Efter tankning, bensin i hojar och glass i magar, tog vi oss ner till Piteå och sen hem till undertecknad.
Vacker dag med allt mellan 12-16 grader och blandat sol/moln.
Och "Tysons livvakt" håller fortfarande ett vakande öga på Spedway-mannen. [image]453[/image]