@MrH
Den vägen,535, från Åsarna och 531 från Ljungdalen över Flatruet, åkte jag och två till då vi lämnade träffen i Ramundberget 2013. Men ett bra tips för övrigt.
Däremot tar jag vägen som går över Klövsjö-Vemdalen. Där är också väldigt vackert. Och efter din beskrivning av sträckan ner till Sörvattnet via 311 överväger jag nog fortfarande den sträckningen ner till Malung, trots att Trafikverket nu släppt varningen för brandrök över E45 söder om Sveg.
Det blir bara ca. 5 mils omväg för mig och tidsmässigt är det inga problem. Tackar också för det omdömet.
Nu packas "kusen" färdigt idag, förutom lite ätbart, som slängs på imorgon vid 5-tiden. Första dagen tar jag vägarna via Lycksele, Åsele och Dorotea. Hade tänkt åka från Åsele, söderut över Junsele och några mindre vägar via Ramsele, Stugun och ut på E45 i Östersund, men tar på grund av värmen och att första etappen är längst, E45 från Dorotea till Åsarna.
Etapp 2 ser ut att bli något humanare vädermässigt så den ser jag fram emot. Sista etappen däremot ser det ut att kunna bli över 30-strecket.
Vi ses där nere kamrater träffdeltagare.