Centralstöd
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Centralstöd
Jag har köpt ett beggat centralstöd till min Varadero-02. Nu undrar jag om det finns någon vänlig själ som har en monteringsanvisning? // Kenneth.
Re: Centralstöd
Ingen som har en monteringsanvisning?
Det finns ju lite olika stöd till Varaderon ( orginal, SW m f l) men de installeras ungefär på samma sätt så jag tror nog att SW's monteringsanvisning kan fungera.
Länk http://shop.sw-motech.com/cosmoshop/art ... 23_100.pdf
Ett tips angående fjädern som jag brukar använda för att få den på plats. Skaffa 10 - 15 relativt stora och tjocka brickor. Tryck in en bricka i varje fjädervarv när fjädern är lös. På så sätt förlängs fjädern ordentligt. Montera den försiktigt med alla brickor kvar. När du sedan ställer upp cykeln på stödet första gången så ramlar alla brickor ut automatiskt. Mycket lättare än att kämpa med långa skruvmejslar, blodiga knogar och svordomar.
Länk http://shop.sw-motech.com/cosmoshop/art ... 23_100.pdf
Ett tips angående fjädern som jag brukar använda för att få den på plats. Skaffa 10 - 15 relativt stora och tjocka brickor. Tryck in en bricka i varje fjädervarv när fjädern är lös. På så sätt förlängs fjädern ordentligt. Montera den försiktigt med alla brickor kvar. När du sedan ställer upp cykeln på stödet första gången så ramlar alla brickor ut automatiskt. Mycket lättare än att kämpa med långa skruvmejslar, blodiga knogar och svordomar.
Stödet monterat. Tack för hjälpen.
Monterade du fjädern med brickor eller våld?
Jag byggde om en stor gammal skruvmejsel.Svetsade en klack på klingan som stöd. Gick hur bra som helst.
Om man monterar av centralstödet, ska då den genomgående långa bulten som går genom motorblocken ersättas på något sätt. Jag menar, är den genomgående kanalen avsedd att fungera som motorfäste om inget centralstöd är monterat?
Jag tycker inte att det ser ut så men för att vara på den säkra sidan frågar jag eliten.
EDIT: Hmm .... här flödar svaren in
Jag tycker inte att det ser ut så men för att vara på den säkra sidan frågar jag eliten.
EDIT: Hmm .... här flödar svaren in