@hondakillen, jag håller helt med om att börja med att räkna tänder på dreven. Att den är uppdrevad låter troligt. Vänd dig sedan med förtroende till Saarela, så fixar han fram rätt grejer till bra pris.
Däremot att ändra på luftfilter/utblås är jag inte alls överens om. 700:an har ju insprutning, så där kan inga munstycken bytas, utan då handlar det om att mappa om insprutningen, och det är inte billigt. Korrekta drev vinner stort i pris
Jag har ju själv en -11 och när jag bytte ljuddämpare blev den nog närmast tjurigare i lågfart, typ 30-sträckor och så (undviker gärna stadstrafik i möjligaste mån). Den biten blev betydligt bättre när jag ersatte lambdasonden med ett fast motstånd, där Nysse här på forumet var bussig att bisträcka mig en ersättningsplugg till ett MYCKET hemult pris, tack @Nysse
Men generellt skulle jag säga att om motorn i övrigt går bra och drevning m.m. stämmer med original, så skall 700:an fungera utan problem oavsett fart. Det jag kan tycka är väl i så fall att vid riktigt låga gaspådrag, typ 30 på tvåan, så blir den med insprutningen väldigt känslig för minsta rörelse på gashandtaget, det är lite av/på-känsla över det. Som jag minns 600:an jag hade tidigare, var det lite snällare just på den fronten.
Men, som sagt, börja med att kolla nuvarande drevning. Som det låter är den sannolikt uppdrevad för lägre varv på motorväg. Vanligast är väl att man byter framdrev (som också slits snabbare än bak).