Då jag börjar ha så kallad ålderssynthet undrar jag om det är nån/några här som kör med glasögon för detta, eller med linser. Jag kan ha nytta av åsikter, för och emot-recensioner så att säga.
Glasögon fungerar ju för alla i stort sett. Nackdelen är väl besväret med av och på i en trång hjälm. Får tas på med visiret öppet och även för att ta av. Samt att brytrisken på skalmarna hela tiden finns där.
Utifall linser för seende på håll, kan behållas på exempelvis om man behöver ta på läsglasögon, vore ju det att föredra. Någon som har provat?
Har jag glasögon i hjälmen, bör jag då skaffa tonade för att slippa besvär med påhängs-solglas? Med linser är ju detta inget problem, men linser kan ju vara mer till besvär än nytta på resor med hoj, kan jag tänka mig.
Erfarenheter och synpunkter om någon här har eller haft, vore tackvärt.

. Min sambo gick till Memira och opererade ögonen. Hon är skitnöjd. Men det kostade 60000:- Jag hsr provat att köra med linser också. Men jag blev kruttorr i ögonen så för mig är inte linser ett alternativ. Nu får vi se hur dom nya glasögonen fungerar. Det är raka skalmar på båda två så det borde funka bra i hjälmen.