...undrar jag om Black Pearl är sur på mig för att jag byter bort henne mot en yngre kärlek...
Finväder ute så jag bestämde mig för att ta henne på en sista tur. Åkte från garaget till en Tanka-pump och fyllde upp. Sen hann jag ca 300m innan hon bluddrade till - och sen la hon ner all verksamhet. Vad är det här för aprilskämt??
Provade starta men inte ville hon tända till. Drog full choke - och se då gick det an, ända tills jag rörde gasrullen. Då dog hon. Varje gång.
Fick vackert handstyra hojen runt refugen till en närliggande Cirkel-K station. Där blev det tid för kontemplation och grubblerier. Började tänka på att den har "nyst" emellanåt på låga farter eller vid jämn gas i låg hastighet...för lite soppa....full choke och gas och den dör...för lite soppa...
Ringde Peter och frågade hur hans hoj betedde sig när bränslepumpen gick paj. Samma fenomen.
Jaha. Väck med plastkåpan under hojen och en bypass från bränslepumpen gjordes. Vred om nyckeln och vips - så gick hojen!
Så det blir till att beställa en ny bränslepump det sista jag gör
Men samtidigt skönt att det hände mig, och inte den nya ägaren på väg hem med sin "nya" hoj
Tycker det är tråkigt när man ska skiljas som ovänner.....