Tjena.
Mc-idiot boendes i Örebro som älskar att köra en twin, Honda naturligtvis. Har inte kört så mycket i år pga husrenovering.
Har precis bestämt mig och betalat handpenning på en Varadero 2005, så nästa år blir det en lite längre tur med den (typ Örebro - Kiruna - Narvik och Atlantkusten ner förbi Trollstigen och Geiranger tillbaka till Örebro).
Kör även sedan tidigare en VTR 1000F (framåtlutad körstil) och en VTX 1300R (bakåtlutad körstil), men kände att jag behövde en med normal sittställning också, en av varje borde man ha tänkte jag ... Så nu får vi se hur jag trivs med Varaderon
Nesse
- Jokern
- 1200cc
- Inlägg: 5011
- Blev medlem: mån 04 jun 2012, 12:34
- Hoj: CRF 1000 DCT-2016
- Ort: Landskrona - Skåne
Re: Nesse
Välkommen hit, Nesse.
Det är nog inte fel att ha en mc för varje tillfälle
Det är nog inte fel att ha en mc för varje tillfälle
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,, ,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
Varje dag är en HONDA(G)
_______________________
//Flemming
- Peter
- 1200cc
- Inlägg: 4086
- Blev medlem: tis 14 dec 2010, 17:45
- Hoj: Varadero XL 1000-01
- Ort: Uddevalla
- Kontakt:
Re: Nesse
Välkommen hit Nesse
Ja det måster vara toppen att ha en hoj för varje behov
Fast behöver man nåt annat än Varadero
Skickat från luren
Ja det måster vara toppen att ha en hoj för varje behov
Fast behöver man nåt annat än Varadero
Skickat från luren
Peter
http://engstrom.bike/
http://engstrom.bike/
-
- 1200cc
- Inlägg: 6179
- Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
- Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
- Ort: Storkågeträsk
Re: Nesse
Du kan känna dig välkommen utav bara tusan, Nesse. Här räds inga hojmodeller, bara man har ett XL-hjärta.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Re: Nesse
Tack alla... Vill ju inte missa andra sätt att åka hoj så det är den enkla förklaringen. 2005 när jag blev återfallsknutte så var det en custom som gällde, kände att jag skulle köra för fort med något annat. 2012 fastnade jag, efter några turer på sporthoj, för en VTR (honda Twin naturligtvis) och insåg att jag gått miste om en helt annan typ av körning, glädje och adrenalinkick ... så kombon kändes jättebra, långa turer med packning på min VTX och lite kortare, lättpackad på VTR... men... kände att jag nog vill kunna sitta mer än 50 mil på en dag (64 mil på 8 timmar som mest på VTX) utan att bli trött i rumpa och rygg och har ett gäng kamrater med adventurehojar. Testade KTM, rolig twin men för hög, BWM, går som tåget men ingen karaktär (länsbusskänsla), testade nya Africa Twin... now we're talking ... men sen var det priset då, suck... fundrat på crosstourern också, men priset är högt där också och den är ganska hög och tung. Så valet föll till sist på XL:en. Mycket mellan VTR och XL är lika och VTR:en har jag skruvat en del med så, motorn skiljer inte så mycket och, tja TWIN, Honda - det är ju kvalitet så... kanske byter motorn... näääe, bra med lite lugnare karaktär på XL:en
Tror ni är lika trevliga och hjälpsamma som vi är i VTX Riders Sweden, vilket är min "extended family" numera
vi ses väl på vägarna nån gång
Tror ni är lika trevliga och hjälpsamma som vi är i VTX Riders Sweden, vilket är min "extended family" numera
vi ses väl på vägarna nån gång
/Nesse
CRF 1100 Africa Twin, VTX 1300 R, VTR 1000 F
CRF 1100 Africa Twin, VTX 1300 R, VTR 1000 F