Hej !
Jag har sålt min customhoj och tänkte nu skaffa en Varadero.
Tänkte inte lägga mer än 40-50 tusen.
Räcker väl till en årsmodell 99-02 tror jag.
Vad är bäst att satsa på ?
Skall jag satsa mer pengar och få en 03:a med insprutning ?
Finns det några typfel på Varaderon som man skall kolla speciellt ?
Är 191/90kg och åker för det mesta själv.
Någon långtur per år annars mest lite småturer på helgerna med kompisarna.
/ Roger
Tips vid köp av Varadero
- Jan-Olov
- 500cc

- Hoj: Varadero 05
- Kontakt:
Re: Tips vid köp av Varadero
Bränsleförbrukningen minskade om inte jag mins fel från och med 03 då 6e växeln infördes. Även ABS och kombibromsar var möjligt att få från den årsmodellen. Typfel kan inte jag men här är säkert många andra som vet. Rent allmänt så är hojen fantastisk att köra, bytte från en Dragstar 1100 dessa hojar går bara inte att jämföra, Varaderon är en helt annan divition. Du kommer inte att ångra på modellbytet.
jan-Olov
Satsa nån krona till och köp en 03 o nyare. Du får massor av uppgraderingar och förbättringar, dvs en hoj som är färdigbyggd från typfel.
Förutom detta så får du en hoj som är mer ekonomiskt vad gäller bränslefförbrukningen
Förutom detta så får du en hoj som är mer ekonomiskt vad gäller bränslefförbrukningen
- zodiak06
- 125cc

- Hoj: CRF1000L-2016 TT-Demo
- Kontakt:
Kör själv en -08 och när jag och frun körde till umeå med orginalväskorna fulla med packning och två på varan så låg vi på 0,53-0,57 i förbrukning räknade varje tankning. dock glömde olsson att slå ut snittet på alla körda mil efter hemkomst. men men man lär sig. du kommer aldrig att ångra ditt modellbyte. eller som någon sa till mig när jag bytt upp mig från transalpen -grattis till din sista hoj!
Att åka fyrhjuldrivet året om i skåne, är som att ha flytväst på sig hela året för att man ska fiska kräftor i augusti.