Jag bestämde mig för att reka den eventuella genvägen en gång till. Sagt och gjort, körde den dryga milen norrut till...[image]152[/image]...korsningen mot Selet. Den är ganska öde, men ett par ställen med agrokultur...[image]153[/image]...annars mest tät skog...[image]154[/image].
Kom så fram till Selet...[image]155[/image]...där jag tog höger och körde genom byn och sen vänster in på vägen genom skogen. Hittade denna gång var jag skulle ha kört rakt fram igår, men den var av mycket sämre sort, så förhoppningen om genväg grusades åter. Detta fotade jag på en av de bättre sträckorna...
[image]156[/image]...så jag vände och åkte upp till Fällfors istället. Byskeälven har ju utvecklats till ett smärre lax-eldorado för fiskare och här en bild från det vackra fallet mitt i samhället. [image]157[/image] Jag fick se några mindre, 2-3 kilos, som hoppade. De små får förlita sig på laxtrappan...
[image]158[/image]...för bara de största, på kanske 16-20 kilo klarar fallet. Jag har själv sett en bjässe "klättra" uppför där.
Efter allt detta var jag mogen för ett fika på Fällfors Camping...[image]159[/image]...som ligger vackert intill älven.
Sammantaget en god dags tur i perfekt väder.