Tycker Honda gör ett stort misstag och satsa på kedja som drivning. För egen del kommer jag inte att köpa en hoj till med kedja. Kardan är underbart. Skönt när man kör i regn och skit + betydligt lättare när man tvättar hojen. Sjukt trött på kladdet på bakfälgen. Men det är bara jag
Hogge
Automat är tveksamt men har aldrig provat en på 2 hjul så jag ska definitivt prova innan jag köper nytt. Om det nu blir nytt. Gold Wingen finns inte i automat ju.
Hogge
Few adv riders come back grumbling that their bike was too light.
Is it even possible to pick up a fuelled and loaded Triumph Explorer which
clocks in at around 260kg (unloaded!) and yet claims off-tarmac aspirations?
/Adventure Motorcycling Handbook
Håller med senaste ovanstående. Det verkar som om tillverkarna idag flörtar allt mer med sport/gatuåkare för att generera så många köpare som möjligt, hellre än att göra en ordentlig satsning på Äventyrs/Off road.
Gäller inte bara Honda.
AT:n ser tuff ut, men jag saknar större framhjul. http://www.bike.se/nyheter/ny-skiss-pa-africa-twin" onclick="window.open(this.href);return false;
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov. CREA DIEM
Aprilia Pegaso 650 1999
Suzuki KLX 230
Tidigare hojar
Honda 750 XRV Africa Twin 2000
Transalp 600 - 1996
Kedja, manuell och 21" står nog på min önskelista om jag ska bli mer adventure. OCH... en bättre geometri för stående körning!!! Lägra fotpinnar och högre styre, typ, fast det är ju en del andra paramuttrar som ska till också. Men, generellt bättre för stående än TA'n, om man nu råkar vara lite längre än genomsnittet
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen