Har ett problem med däck som inte passar på fälgen fram på min Transalp.Det är en 01:a med originalfälgar.
Transan var i behov av nya däck. Beställde en uppsättning + nya slangar från däckonline Däcken monterades på fälgarna av min däcksmontör. Han har över 20 års erfarenhet av däcksmontering. Han hade synpunkter på framdäcket. "Det var trångt och svårt att montera. Inte alls likt ett Michelindäck"! Vid provkörning vibrerade hojen något fruktansvärt redan vid 30 km/h! Av med framhjulet och iväg till däcksverksta´n. Montören bad om ursäkt för att han inte sett att däcket inte låg rätt på fälgen. Han försökte med alla trix att få däcket att "ploppa ut" rätt på fälgen. Omöjligt!
Jag reklamerade däcket och efter många turer fick jag ett nytt däck. Det första däcket togs i retur och skulle undersökas av Michelin. Nu är det samma problem med det "nya" däcket. Det går inte att montera så att det ligger rätt på fälgen däcket i
Nu undrar jag om det är någon som har erfarenhet av Metzeler Tourance Front 90/90-21 TT 54S M/C på en Transalp.
Kan det verkligen vara så att jag fått 2 st måndagsex.Eller är det som jag och min däcksmontör tror: däcket passar helt enkelt inte på en 1,85 bred fälg! Det passar säkert på en bredare fälg, minst 2 tum.