Biltema batteri og spenningsregulator

Snack om vad än vi finner intressant om forumet och Mc-åkning.
Idefix
50cc
50cc
Inlägg: 101
Blev medlem: mån 04 nov 2013, 01:02
Answers: 0
Hoj: XL600VR + XL1000V7
Ort: Kristiansand (Norje)

Biltema batteri og spenningsregulator

Inlägg av Idefix »

Hej,

Har noen av dere hørt at biltemas batterier ødelegger spenning regulatorer på motorsykler og at en bør gå for syre batteri ? Antar biltema da refererer til gel batteri.
Det var noe jeg fikk høre i dag, helt nytt for meg ... har kjørt gel i alle år på mine uten problem så langt. Gel er ikke så kjapt opp med spenning som et syre batteri og trenger litt mer trickle charge når det lades.. men har det noe å si ?
You Meet the Nicest People on a Honda.

XL600VR Transalp 95 "Ronja" (for de indre skoger og byjungel)
XL1000V7 Varadero 07 "Tannløs" (den sorte dragen (nattvrede) for de lange turer)
Fibern
1200cc
1200cc
Inlägg: 6178
Blev medlem: tis 12 maj 2009, 21:11
Answers: 0
Hoj: Skeppshult 7 vxl -02
Ort: Storkågeträsk

Re: Biltema batteri og spenningsregulator

Inlägg av Fibern »

Jag kan svara för Botte här på forumet. Han har kört med Biltemas gel-batteri i minst 6 år, troligen mer, och har aldrig haft några problem.
Jag har nu kört drygt ett år med mitt och aldrig haft problem heller.
Dessutom verkar dom mycket bättre på att behålla laddning över vintern till exempel.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Idefix
50cc
50cc
Inlägg: 101
Blev medlem: mån 04 nov 2013, 01:02
Answers: 0
Hoj: XL600VR + XL1000V7
Ort: Kristiansand (Norje)

Re: Biltema batteri og spenningsregulator

Inlägg av Idefix »

Jeg har biltema i begge mine. Transalpen kjörte gel i 8 år utan problem. Byttet til SMT eller hva det heter, med syre og matte i fjor. Varaderon har nu gått på 2dre året med biltema gel. Menyer det sätt i också når jag anskaffade den. Alltså personlig Inga problem med dessa batterier. Mulig det er Kawasaki ock Harleys som sliter med det ? ?
You Meet the Nicest People on a Honda.

XL600VR Transalp 95 "Ronja" (for de indre skoger og byjungel)
XL1000V7 Varadero 07 "Tannløs" (den sorte dragen (nattvrede) for de lange turer)
Skriv svar