Hej på Er.
Nu är det dags att titta på min första hoj, är 42 år och tillräckligt stor för att baxa runt en Varadero.
Bor på landet och kommer troligtvis ha hojen till att smita från familjen och göra något själv en stund eller åka och köpa glass, alttså inget långturande osv.
Skall idag provköra en Vardero 99:a men har "hört" lite om den som jag vill fråga om först. Nu har jag "hört" från "förstå-sig-påare" så därför kändes det bättre att kolla med Er först.
- Första modellerna drar ju en hel del soppa....
Vad är en "hel del" soppa ? Om den drar 2 dl mer och är 2000:- billigare
i försäkring per år så kan man åka ganska långt på de pengarna menar
jag..
- Den här hojen har haft 7 ägare på 10 år, låter mycket för mig ?
Antar att Varadero är så pass speciell att man älskar/hatar den ?
- Den saknar 6:e växeln.
Letar man efter den ofta ??
Andra av Er kända barnsjukdomar.
(Det är monterat ett centralstöd i efterhand...
Ny och kanske ny köpare av en Varadero -99;a...
-
- Cykel
- Inlägg: 42
- Blev medlem: tis 08 jan 2008, 22:29
- Ort: Varadero-99/Kalvsvik, Växjö kommun
Hej
Jag har en 99:a och den drar för mig i snitt ca 0,6 l/mil.
Vid långkörning något mindre.
Jag har aldrig saknat den 6:e växeln.
Har provkört en ny också och jag tyckte den var något slöare än min. Kan nog bero på att det är katalysator på den, eller min egen upplevelse.
Den 6:e växeln är verkligen en ren överväxel tycker jag i alla fall. Så bränsleförbrukningen bör ju vara lägre med 6 växlar.
Att hojen har haft 7 ägare kan ju kanske låta mycket, men det viktiga är väl att cykeln är servad regelbundet och i gott skick.
Jag tycker dock att Varaderon är perfekt, för mig i alla fall.
Den fungerar ju bra till allt, asfalt, grus, långa turer, korta turer.
Att ha en passagerare på är ju inga problem alls då det är bra ork i motorn.
Bor också på landet där det både är grus och asfalt så jag tror nog att Varan passar dig också.
Lycka till
//Kennert
Jag har en 99:a och den drar för mig i snitt ca 0,6 l/mil.
Vid långkörning något mindre.
Jag har aldrig saknat den 6:e växeln.
Har provkört en ny också och jag tyckte den var något slöare än min. Kan nog bero på att det är katalysator på den, eller min egen upplevelse.
Den 6:e växeln är verkligen en ren överväxel tycker jag i alla fall. Så bränsleförbrukningen bör ju vara lägre med 6 växlar.
Att hojen har haft 7 ägare kan ju kanske låta mycket, men det viktiga är väl att cykeln är servad regelbundet och i gott skick.
Jag tycker dock att Varaderon är perfekt, för mig i alla fall.
Den fungerar ju bra till allt, asfalt, grus, långa turer, korta turer.
Att ha en passagerare på är ju inga problem alls då det är bra ork i motorn.
Bor också på landet där det både är grus och asfalt så jag tror nog att Varan passar dig också.
Lycka till
//Kennert
Tackar så länge då.
Här är länk till hojen: http://www.blocket.se/vi/21088681.htm?ca=6_s
Jag har varit lite fundersam på storleken men jag provkörde en Deauville med twinmotor och inte så många hästar och jag var inte imponerad av den trots det lilla jag hade kört.
Här är länk till hojen: http://www.blocket.se/vi/21088681.htm?ca=6_s
Jag har varit lite fundersam på storleken men jag provkörde en Deauville med twinmotor och inte så många hästar och jag var inte imponerad av den trots det lilla jag hade kört.
Snopet, men instämmer med tidigare talare. Varaderon är en fantastisk hoj, men främst för långtouring. Transalpen är ett betydligt smidigare, och billigare alternativ om du ska köpa en glass. Bytte själv upp mig till varadero för att kunna få med tjejen, men nu ska hon börja köra själv så är riktigt sugen på att byta till transalp igen,Calliam skrev:Näää det var inte jag som köpte hojen.....
du kanske är sugen på en blå -06a istället Jakob
Det är roligare att säga ja