... har jag läst manualer och funderat på hur nya kameran ska fästas på hjälmen, ser nog ut att funka ganska bra att sätta den på sidan på Evolinen i alla fall
Ska väl lägga upp lite bilder i annan tråd bara jag blir klar.
Snart dags att börja ladda inför eftermiddagens ishockeymatch som om vi förlorar då troligen är nästsista matchen för i år. Så en "måste vinna-match"..
"Bra omdöme får man av erfarenhet... och erfarenhet får man av dåligt omdöme"
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov. CREA DIEM
Aprilia Pegaso 650 1999
Suzuki KLX 230
Tidigare hojar
Honda 750 XRV Africa Twin 2000
Transalp 600 - 1996
@Fibern
Jo det är väl så Men heder åt Brynäs som verkligen ryckt upp sig mot slutspelet Ett annat motstånd och SAIK skulle med stor sannolikhet mött dom senare i slutspelet istället.
Fibern skrev:...är här så underbart väder, att jag tar "Rödingen" på en åktur.
Det är för övrigt rekordtidigt med eventuell vår.
Men kan man åka "nercabbat" så må ju ändå hoj vara att föredra.
Jag och "spättan" mötte en nercabbad VW-bubbla.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov. CREA DIEM
Aprilia Pegaso 650 1999
Suzuki KLX 230
Tidigare hojar
Honda 750 XRV Africa Twin 2000
Transalp 600 - 1996
Min erfaranhet av kameror monterat på person/fordon är att en fast referenspunkt gör filmen mycket lättare att titta på.
En film där kameran bara filmar ut i luften dit fordon eller huvud pekar blir ofta rätt åksjukeframkallande. Men om man fäster kameran på tex hjälmen så att en del av hjälmen blir med i bild så upplevs film/åkupplevelsen mycket stabilare. Youtuba runt lite på GoPro filmer så kommer ni se skillnaden.
"Fantiserar om det stora MC-äventyret.. lever det lilla.."
En tråd är ingenting utan bilder!
Jag håller nog med där, hade kameran fäst på bakspegeln förr så den rördes med styret och det syntes lite av plexit, det gav lite mer levande film. Testade i somras att ha den fast ovanför lampan men då blev det som sagt en ganska statisk bild...
Gillar nog själv mera upplevelsen som en filmkamera på hjälmen ger då det ju mera ger perspektivet man har då man kör.
Har kört byggkran i många år.
Sitter man högt är det ju bara att öppna båda dörr och fönster
så har man en bra fungerande fläkt
Annars brukar det finnas ac men då blir man forkyld istället.
(Det kan man inte risikera innför XL träffen)
Brukade alltid klatra ner när dagen var slut när jag körde andras kraner
Och lämnade hissen uppe hahaha.
Ble många sura miner och diskutioner.
107 meter er
Jeg sniker meg inn, og hilser til mine gode venner fra New Orleans. Har vært på Bourbon Street i kveld, og det er nok det villeste jeg har vært med på i hele mitt liv...