Besiktiga hojen.
- Jan-Olov
- 500cc

- Hoj: Varadero 05
- Kontakt:
Besiktiga hojen.
Jag har en besiktning på gång närmare bestämt den 6/3 och med tanke på vädret som rådder så ser jag inte fram åt att åka och göra det. Mc tycker jag skall besiktigas under varmare årstiden inte på vintern, sista datumet är den sista mars och den 6 var det enda som var ledigt. Det borde gå att ändra på så att ingen skulle behöva besiktiga så här års, väntar jag så blir det straffavgift och det är inte häller så kul lasta på kärra skulle gå men inte det heller passar mig. Vi får se om det besiktigas eller jag får ringa återbud med risk att inte få köra när vädret slår om. Jag får hålla tummarna.
jan-Olov
- Jan-Olov
- 500cc

- Hoj: Varadero 05
- Kontakt:
Jo det du säger är sant men att låta hojen stå och inte kunna använda den om solen och värmen skulle återvända lite snabbt vore för tråkigt. Angående besiktningen så tänker jag vänta innan jag bestämmer mig för att byta tid. Kankända vädret vänder bara det inte är risk för halka så ämnar jag köra in den, det är bara två mil och det står jag nog ut med att frysa lite grann.joeng38 skrev:Ja man får köra i samband med provkörning efter reparation och till besiktningen, trots körförbud.
jan-Olov
Besiktningen på motorcyklar baseras på vilken månad man besiktade föregående besiktning.
En del bokar en tid och lämnar sen ett återbud. Ett förslag är att varje morgon ringa till besiktningen om det finns en besiktningstid 1 april. 1:a april besiktningen skulle innebära att man då nästa gång har inställelsemånad i april månad.
Årets besiktning 1 april innebär också att du får denna gång bara köra till besiktningen med din hoj förutsatt att den är påställd och försäkrad.
En del bokar en tid och lämnar sen ett återbud. Ett förslag är att varje morgon ringa till besiktningen om det finns en besiktningstid 1 april. 1:a april besiktningen skulle innebära att man då nästa gång har inställelsemånad i april månad.
Årets besiktning 1 april innebär också att du får denna gång bara köra till besiktningen med din hoj förutsatt att den är påställd och försäkrad.
- AeroSol
- 250cc

- Hoj: Transalp + CBF1000F
- Kontakt:
Stämmer inte riktigt. Man får bara köra kortast väg till verkstad och kortast väg mellan verkstad och SBP.joeng38 skrev:Ja man får köra i samband med provkörning efter reparation och till besiktningen, trots körförbud.
http://www.polisen.se/inter/nodeid=1249 ... sion=1.jsp
Lär barnen tidigt 
Barmark = Hojsäsong!
Barmark = Hojsäsong!