"Julklappsutdelning"

Snack om vad än vi finner intressant om forumet och Mc-åkning.
Gilbert
Cykel
Cykel
Answers: 0
Hoj: BMW R1200GSA-06
Kontakt:

"Julklappsutdelning"

Inlägg av Gilbert »

Jag har grävt i arkiven och hittat tre st Honda-bladet från åren -86, -87 och -88, de två senare har ju transalpen representerad, så kanske nåt att stoppa med i dokumentationen till sin transalp av -87 eller -88 års modell. De är lästa, men inte i dåligt skick för det, -86 och -87 har hål slagna för att ha i en pärm.Jag ger bort dem till den som först PM:ar vilken de ska ha (en till varje spekulant alltså) men jag vill ha mina kostnader för porto och kuvert ersatta (de väger 60g), inget utöver det alltså.
Användarens profilbild
MarAtt
50cc
50cc

Inlägg av MarAtt »

Vilket roligt initiativ!! :D
Transalp -01
Gilbert
Cykel
Cykel
Kontakt:

Inlägg av Gilbert »

MarAtt skrev:Vilket roligt initiativ!! :D
Roligt att nån tycker det, det är i allafall ingen som velat ha nån av dem ännu så alla tre finns kvar :-)
Gilbert
Cykel
Cykel
Kontakt:

Inlägg av Gilbert »

87:an borta, så då är de andra två kvar :-)
Användarens profilbild
Tramsvalp
700cc
700cc
Hoj: Blå TA 650 -02

Inlägg av Tramsvalp »

Gilbert skrev:87:an borta, så då är de andra två kvar :-)
Och jag som just skulle be dig scanna den första presentationen av Transalp i Sverige. Den kanske redan finns på nätet nånstans, men jag hittar den inte.
Tramsvalp - De Tusen Konsternas Klåpare
Transalp 650 -02, 1 ägare, 8888 mil
Suzuki DR650SE -97
http://bloggis.se/Tramsvalp
Gilbert
Cykel
Cykel
Kontakt:

Inlägg av Gilbert »

Tramsvalp skrev:
Gilbert skrev:87:an borta, så då är de andra två kvar :-)
Och jag som just skulle be dig scanna den första presentationen av Transalp i Sverige. Den kanske redan finns på nätet nånstans, men jag hittar den inte.
Och jag har ingen scanner, men då den som ska ha -87:an är rätt aktiv här kan ni säkert komma överens om nån sådan operation :-)

Jag drar målsnöret vid lucia, de Hondablad som inte är borttingade innan dess får ett alldeles särskilt öde ;-)
GeCe †
250cc
250cc
Hoj: vingar

Inlägg av GeCe † »

Har tillgång till en scanner så jag ska försöka fixa det Tramsvalp då det är jag som är den lycklige.
Mvh / GeCe

Visst blir livet roligare på två hjul.
V Saarela
Lurifax
Lurifax
Hoj: Honda
Kontakt:

Inlägg av V Saarela »

Det är väl inte första gången du har haft julklappsutdelningar i någon form. Du är en riktig klippa Gilbert! :)
Gilbert
Cykel
Cykel
Kontakt:

Inlägg av Gilbert »

V Saarela skrev:Det är väl inte första gången du har haft julklappsutdelningar i någon form. Du är en riktig klippa Gilbert! :)
Hmm, jag har inget minne av att jag utdelat julklappar, men nåt år så körde vi ju en dakartippartävling på XRV750 med lite priser, kanske det du tänker på?

Fortfarande två Honda-blad kvar, om ingen tingar fast dem innan kl 24 i morgon den 13:e så går de som komplettering till GeCe:s Hondabladssamling. Det finns alltså fortfarande chans för andra :-)
GeCe †
250cc
250cc

Inlägg av GeCe † »

Tack Gilbert för din generositet!

Det var jag som blev den lycklige att få ta del av Gilberts frikostighet att få alla tre exemplaren av Hondabladet 86/87/ och 1988. Trodde det skulle bli "slagsmål" om de här godbitarna men icke.
Har sparat fler ex. från -92 till -99 och något från 2000 talet. Saknar nu Hondabladet för -89/90/91 för att min lilla samling ska bli komplett fram till -99. Så finns det någon vänlig stjäl som har exemplar "över" från dessa år tar jag tacksamt emot dessa. Betalar naturligtvis frakten och kanske en lite slant för besväret för läsbara exemplar.

Honda presenterade flera nyheter under de här åren. 1986 kom VRF 750 som senare blev utsedd till årets hoj av utländsk och svensk motorpress. XR 600R och TRX 350 där man säger sig vara först med 4-hjulsdrift. Vid den här tiden såldes fortfarande ATC250ES. Det trehjuliga terrängfordonet försedd med snorkel som skulle "möjliggöra" framkomlighet i vatten.

1987 presenterades inte bara den nya Transalpen utan även CBR 600F och 1000F. Honda börjar också åter sälja moped i Sverige igen i form av offroadvarianten MT 50S.

1988 presenterades VT600C som ursprungligen var tänkt för USA, men eftersom intresset i Europa var stort så tog man fram en Europaserie som man kallar det. Också VRF750R, en fabriksracer delvis handgjord med vevstakar i titan och aluminiumtank bl.a. som man säger i bladet.
En annan nyhet det här året var GL1500/6 och inte minst Dominatorn som presenterades som en "ny "onroad" cykel med utmärkta "offroadegenskaper", vilket skulle möjliggöra för ägarna att härska på både landsvägen och vid sidan om". Det låter det!

Jobbar nu med Transalpen och dess utveckling under åren och kommer att presentera den under en egen tråd efter helgerna. Min scanner håller lite för dålig kvalitet för att bilderna ska bli bra och texten läsbar men det går ju att fixa och jag återkommer som sagt.

Under tiden kan den intresserade gå in på Tramsvalps bloggsida och kolla in presentationen av den första Transalpen och urfadern från 1987 där Tramsvalp hjälpte mig att redigera bilden så texten blev läsbar.
Tack Tramsvalp!

http://bloggis.se/Tramsvalp

God Hjul och Gott nytt år
Mvh / GeCe

GeCe †
250cc
250cc

Inlägg av GeCe † »

Den här planerade presentationen av Transalpen under åren från 1987 betydde mer arbete än jag räknade med. Bl.a beroende på problem med bildkvalite vilket gör att en del text måste skrivas för hand. Och då jag varit krasslig i flera veckor och kommit efter med allt annat som MÅSTE göras får jag skjuta på detta lilla projekt på framtiden, kanske till nästa vinter. Vill inte göra något hastverk heller utan vill få till till det lite snyggt också vilket fodrar lite funderande också och det tar också tid.
Mvh / GeCe

Skriv svar