Började i vanlig ordning med att sticka upp till Örsundsbro, den vägen är alltid en bra starter, och leder bort från trafik mot mer roliga vägar där man får vara mer för sig själv och leka.
Dock var det mer bilar och liv än vanligt, i morgon skall det bli Mickelsmässmarknad, och då håller man sig därifrån, det brukar bli en ruggig trafik dit. Det ska visst vara Sveriges, näst efter Kivik, största återkommande marknad. Så förberedelserna var väl i full gång. Men, det gick bra igenom ändå.
Fortsatte så till Fjärdhundra, och nu började en plan ta form i kolan. Några hundra meter på RV 70, och sedan vidare ner mot bron över Sagån på småvägar. Vidare till Tortuna, och vek av mot Tillberga. Ut på RV 56 i några hundra meter, och av mot Skultuna på en av mina favoritvägar. Vidare över till och igenom Ramnäs. Fortsatte Bergslagsvägen upp mot Wirsbo. Sa jag att det var muuuulet???
Men, nu börjar ju ändå höstfärgerna bli rätt fina...
Strax före Wirsbo samhälle, vek jag av in mot Ängelsberg. I vanliga fall brukar den vägen vara supermysig att köra med mycket fint att kika på. Men nu efter storbrasan så är den kanske inte fullt så charmig längre...
Well... stugan klarade sig, men...
Den här vägen har ju blivit någon sorts utflyktsmål
En rolig syn är det inte, och man lider med de drabbade...
Visst, de står upp, men rötterna är så skadade så det är bara att ta ner dem
Nåväl, fortsatte ut till LV 256. Började med en sväng upp till Norberg, för att kolla hur det såg ut där. Verkade som ett rätt mysigt ställe
Väl i Sala, väljer jag ofta att köra igenom sta'n i stället för förbifarten, den är ju så trälig så klockorna stannar
Tog ut mot Uppsala på RV 72, men vek nästan omedelbart av, för att ta en liten omväg över Varmsätra till Heby. Men, nu var det dags för "pissepaus"...
I Heby fick det bli att toppa upp tanken, och sedan en matrast på värdshuset. Det satt som en smäck
Nu började det kännas som dags att vända hemåt så smått igen, så jag tog en bakväg ner till Morgongåva, och sedan vidare neråt Skattmansöådalen och Österunda. Det finns två vägar på ömse sidor om dalen, jag tycker den södra är den finaste, så den fick det bli. Vidare via Torstuna kyrka mot Örsundsbro igen. Nu var det ännu mer aktivitet där, så det blir nog full fart i morgon.
Hemma igen vid ½5, belåten med dagens tur