Jag undrade om det var forumet som hade trassel...stört omöjligt att göra nya inlägg ett tag
Idag..
- Laffe
- 1200cc

- Hoj: Africa Twin Hardcore -16
Re: Idag..
Tack Stefan
Jag undrade om det var forumet som hade trassel...stört omöjligt att göra nya inlägg ett tag

"Man kör tills man är framme"
/Lasse
/Lasse
-
Skoogsnisse
- 250cc

- Hoj: XL650 - 02
Idag har jag klippt gräs och rensat ogräs hela dan.
Är det så att det växer mer när man åker mc?
Jag åkte över 200 mil på Tramsan sista veckan.
Är det så att det växer mer när man åker mc?
Jag åkte över 200 mil på Tramsan sista veckan.
Nisse
- Fibern
- 1200cc

- Hoj: Aprilia Pegaso 650 1999
Vad vi gjorde förr?? Jo följande.Stefan skrev:...har vår Internetleverantör bekymmer, nätåtkomsten kommer och går![]()
Får mig att fundera lite runt hur totalt beroende vi blivit av nätåtkomst![]()
Vad tusan gjorde vi tidigare![]()
![]()
För inte kan det väl vara XL-forum som ger detta beroende![]()
![]()
![]()
![]()
Vi ringde till varandra, någon gång per månad kanske. Vi skrev brev och skickade mellan varann, någon gång per år på sin höjd. Somliga oftare. Vi sågs varje sommar när den dåvarande industrisemestern inföll samtidigt för de flesta. Ibland endast vartannat år.
Ibland höll släkterna träff vilket kunde ske mellan vart tionde eller tjugonde år. Om ni nu minns.
Det är vad "tusan vi gjorde tidigare".
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Aprilia Pegaso 650 1999
Suzuki KLX 230
Tidigare hojar
Honda 750 XRV Africa Twin 2000
Transalp 600 - 1996
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov.
CREA DIEM
Aprilia Pegaso 650 1999
Suzuki KLX 230
Tidigare hojar
Honda 750 XRV Africa Twin 2000
Transalp 600 - 1996
- Jokern
- 1200cc

- Hoj: CRF 1000 DCT-2016
.... Körde jag en liten tur o skulle bara ned till småbåtshamnen då jag såg en guld varan med packväskor o sadel avplockade.
Denna stod vid Suzuki/Kawasaki center i Landskrona, men där var ju stängt....
Så jag tänkte att vända om o fråga om han behövde hjälp
Nää jag klarar mig, sa han...
Men jag tog av mig hjälmen, stannade apelsinen o steg av.
Vi började o prata ( sådär 1,5 time
) och han berättade att han kom från Umeå trakten o kände lite till vårt forum 

Han hade varit i Haparanda o ville, som så många andra, till Ystad
Han hade kört hela natten tills igår o hade en väninna i Kristianstad, som han övernattar hos
Han hade set att motorsport, som Suzuki/Kawasaki centret heter, har en likadan apelsin som min till salu o ville in o kanske göra ett byte, men det var ju stängt
Nåväl, vi pratade o jag hjälpte honom med att spänna kedjan, precis som Kjetil gjorde med min i Norge, för det visade sig att han hade samma bekymmer som jag hade.
Dåligt framdrev o nästan kört 5000mil på detta.
Jag försökte att ringa min mek i Påarp o Honda center i Helsingborg utan någon tur.
Så på måndag skall han leta rätt på ett nytt framdrev, så han kan komma helt hem till Umeå trakten, där ett nytt drivpaket väntar.
Jag sa att han kunde gå in o titta lite närmare på vårt forum, då vi har duktigt folk i hela landet till att förklara o hitta lösningar...
Det sa han att han ville
Det va en fin -99 med ca 5000mil på mätaren
Jag fick aldrig frågat om namn, men hoppas att han dyker upp härinne som medlem.

Skickat från en av Steve's manicker
Varje dag är en Honda(g)
Denna stod vid Suzuki/Kawasaki center i Landskrona, men där var ju stängt....
Så jag tänkte att vända om o fråga om han behövde hjälp

Nää jag klarar mig, sa han...
Men jag tog av mig hjälmen, stannade apelsinen o steg av.
Vi började o prata ( sådär 1,5 time
) och han berättade att han kom från Umeå trakten o kände lite till vårt forum 

Han hade varit i Haparanda o ville, som så många andra, till Ystad

Han hade kört hela natten tills igår o hade en väninna i Kristianstad, som han övernattar hos

Han hade set att motorsport, som Suzuki/Kawasaki centret heter, har en likadan apelsin som min till salu o ville in o kanske göra ett byte, men det var ju stängt

Nåväl, vi pratade o jag hjälpte honom med att spänna kedjan, precis som Kjetil gjorde med min i Norge, för det visade sig att han hade samma bekymmer som jag hade.
Dåligt framdrev o nästan kört 5000mil på detta.
Jag försökte att ringa min mek i Påarp o Honda center i Helsingborg utan någon tur.
Så på måndag skall han leta rätt på ett nytt framdrev, så han kan komma helt hem till Umeå trakten, där ett nytt drivpaket väntar.
Jag sa att han kunde gå in o titta lite närmare på vårt forum, då vi har duktigt folk i hela landet till att förklara o hitta lösningar...

Det sa han att han ville

Det va en fin -99 med ca 5000mil på mätaren

Jag fick aldrig frågat om namn, men hoppas att han dyker upp härinne som medlem.

Varje dag är en Honda(g)
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,,
,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
//Flemming
@Fibern, jooo, visst var det så... och så stod vi i kö på posten/banken när det var dags att betala räkningar. Ville vi köpa något, fick vi ringa runt till affärer som kunde tänkas saluföra det vi sökte. Sedan var det bara vackert att åka iväg, ibland långa vägar, om vi ens kunde hitta det vi sökte. Inköpta tidningar och TV/radio-nyheter var enda sättet att ha koll på vad som hände i världen, och annan information fick man ta sig till bibliotek eller bokhandel efter... o.s.v.
Så nog är det rätt mycket bekvämare med Internet

Så nog är det rätt mycket bekvämare med Internet
Alla har vi våra egna mål med att köra hoj, mitt är att ha kul utefter vägen 

...är jag ta mej hålen hojtrött
Ser rent av fram mot att det ska regna i morgon
Inser att jag nu i en vecka kört runt 30 mil varje dag, så det kanske inte är helt otippat. Förvisso mer aktivt och på andra vägar än om jag varit på långfärd. Men, känner mig just nu rätt sliten i kroppen, fr.f.a. rompan. Men, vilket väder det varit
Så, i morgon får jag det utsökta nöjet att lägga mig under bilen för att försöka analysera vad som väsnas i drivlinan
Just snygg vila
På måndag ska jag sedan få ventilkollen gjord, sisådär 200 mil efter servicen
Inser att jag nu i en vecka kört runt 30 mil varje dag, så det kanske inte är helt otippat. Förvisso mer aktivt och på andra vägar än om jag varit på långfärd. Men, känner mig just nu rätt sliten i kroppen, fr.f.a. rompan. Men, vilket väder det varit
Så, i morgon får jag det utsökta nöjet att lägga mig under bilen för att försöka analysera vad som väsnas i drivlinan
På måndag ska jag sedan få ventilkollen gjord, sisådär 200 mil efter servicen

- Laffe
- 1200cc

@Stefan - +1
72 mil på en dag får räcka för nån dag framöver. Men helt galet kul var det
Att ha vänner som man inte träffar mer än en eller ett par ggr/år, och man bara "plockar upp" där man var senast man sågs är en ynnest att få uppleva!!
Vi har känt varandra i snart 25 år, och hade det inte varit för alla fruntimmer så hade vi nog bott i samma hus
Idag blir det en vilodag inför sista jobbveckan innan semestern tar vid

72 mil på en dag får räcka för nån dag framöver. Men helt galet kul var det
Att ha vänner som man inte träffar mer än en eller ett par ggr/år, och man bara "plockar upp" där man var senast man sågs är en ynnest att få uppleva!!
Vi har känt varandra i snart 25 år, och hade det inte varit för alla fruntimmer så hade vi nog bott i samma hus
Idag blir det en vilodag inför sista jobbveckan innan semestern tar vid
/Lasse
/Lasse
- Jokern
- 1200cc

- Hoj: CRF 1000 DCT-2016
Ju jag har lagt märke till det...
Men han skulle se om det finns i Kristianstad trakten, så han kunde åka lite runt i Skåne några dagar innan resan går mot Umeå igen.
Drevet såg inte lika dålig ut som Kjetils

Alla kuggar var kvar, men ganska stora mellanrum
Varje dag är en Honda(g)
Men han skulle se om det finns i Kristianstad trakten, så han kunde åka lite runt i Skåne några dagar innan resan går mot Umeå igen.
Drevet såg inte lika dålig ut som Kjetils

Alla kuggar var kvar, men ganska stora mellanrum

Varje dag är en Honda(g)
Livet börjar där asfalten slutar ,,,,,,@,,
,,@,,,,
Varje dag är en HONDA(G)
//Flemming
...var jag alltså iväg till Hondacity igen, för att låta dem slutföra 3600-mils servicen.
Får väl lov att säga att jag börjar vara så dääär till att åka dit igen
Visserligen ligger de bra till om man har en dag fri för det, och lånehoj på köpet. Och de vaskar av hojen, men... med tanke på resultatet, undrar jag ju hur lager, bussningar och kedja mår efteråt
Dessutom hade den (sannolikt juniora medarbetare som hade oturen att att jobba sommar) lyckats få min varioscreen att ruska, så att en av plastmuttrarna till fästet hade skakat loss. Hen hade ändå sett det, hittat muttern i fråga och satt den ett par varv (tills det tog emot lite) på kameragängaskruven (1/4" om jag minns rätt), med påföljd att den gängan var delvis skuren
Får väl ersätta den med en vanlig M6-mutter
No big deal, men det börjar samla på sig till en liten varning där).
På vägen dit höll jag på att bli nertagen av... en taxi så klart
Kommer på en väg som är skyltad 60, så håller väl kanske 70-75, är ute i tid, så ingen direkt brådska, bara hittar ett ett bra varvtal på en helt tom väg, Kommer fram mot 2 anslutande vägar, med solklart markerade väjningsplikter mot vägen jag är på. Eftersom jag varit med ett tag, så släpper jag lite på gasen och intar beredskap för broms/undanmanöver när jag ser bilen rulla fram mot spärrlinjen, men det är 50/50 om den ska stanna eller ej... en sekund senare vet jag... fanstyget tänker INTE stanna
Nåväl, således på bromsarna, och ABS:en fick allt jobba lite även på torr asfalt, Får väl ner farten skapligt, när han äntligen börjar inse att situationen inte är bra, så han stannar hel och hållen tvärs över min fil. Och, vad jag yttrar inne i hjälmen, tänker jag absolut inte återge här, på forumet håller vi en god ton
Men, för barn lämpade det sig möjligen inte helt
Tacknämligt nog fanns det en kort "vänstersvängsfil" eller vad man skall kalla det, i riktningen jag färdades, så jag kunde ta mig runt honom framför bilen hans. (Nu visste jag att det var en han). Han fick så klart en ilsken näve och ett visst finger, men sedan försökte jag direkt analysera situationen lite....
En sak jag blev väldigt glad åt: Jag gick ju en avrostning för ett par år sedan, med fokus på just panikbromsningar. Vad jag direkt kunde konstatera, var att den satt uppenbarligen kvar i kolan, och hjälpte mig där
Kände att jag faktiskt jobbat utefter "knip knäna runt tanken, blicken högt och ta tyngden av armarna, Samt, använd BÅDA bromsarna. Jag har också tränat en del efteråt på detta, dels själva beteendet vid vanlig inbromsning mot rödljus e.d., dels genom att verkligen nödbromsa på tom väg med såväl asfalt som grus som underlag. Rekommenderas
(På torr asfalt i vardagslag, blir det väl mest fram jag bromsar annars). Och, jag vill påstå att detta användes i situationen
Och, ABS:en på åtminstone framhjul fick det allt att svara en hel del i högertassens fingrar. Fotbromsen har jag ingen uppfattning om i fall jag fick ABS-pulser i, det gick för fort.
Nu var det väl ingen direkt fara för livet, hade jag kört in i bilen, hade det inte varit särskilt hög fart kvar, men lite jobbigt att boka om tiden för lite mer jobb, kontakt med försäkringsbolag m.m. mitt i semestertider
Men, det blev lite svettigt ett par sekunder
Jag fick ju en bra koll på föraren ett kort tag. Den tycker jag nog mest synd om, kan inte tro att han ville något illa, men var sannolikt rätt trött. En väldigt solbränd kille, så man kan ju anta att han haft en låååång natt i bilen för att försöka få ihop ett levebröd. Och jag gissar att han också blev lite överraskad,
Nåväl, många ord runt en incident, tror jag tar kväller inom kort. Så kommer det sannolikt fler ord snart
Eller förresten... Måste ta några ord om lånehojen denna gång, Det de ville erbjuda var en CBF 500. Ergonomi för mig: katastrof, Alla som träffat mig IRL vet ju att jag inte är direkt kortväxt, och ergonomiskt var den för mig ett totalt bottennapp
Sadel??? En
träpall
Vindskydd? Ånä, helt naket var det här.
Men, jag hör näppeligen till den publik den vänder sig till, så....annars, en rackarns pigg liten moppe, väl man insett att den funkade bäst i ett annat varvtalsområde än alpen. Och CBF:en har säkerligen sitt användningsområde, typ korta sträckor och lite närområdeslattjo.
Men jag kan säga att så fullvuxen som alpen kändes direkt jag rullade ut från Hondacity, har den nog aldrig känts
Och det var bara gudagott att sitta på en riktig sadel igen med vettiga utrymmen att agera i
Och att köra den var ju bara ren njutning, veta vilka varvtal svaret finns på, växla som man är van vid, höra rovan o.s.v. Vanans makt är stor
Dels var ju så klart CBF:en en hojtyp jag aldrig skulle kunna förlika mig med, men den har säkert sin publik. Och den andades ändå Honda-kvalitet rätt igenom, tajt och välbyggd med en, om än liten och med annan karaktär, motor, så ändå en jäkla fin enhet för den det passar. Kanske en kortvuxen person med nytaget körkort, kan jag gissa? Men, inte för mig, som sagt
@ivaradero: Jo, drog ju bara 70 mil i fjol för en lunch i Jönköping, och då hade jag allt önskat mig en selleri-sadel
Körde första 20 i ett svep till Norrköping, med en Airhawk-dyna på. Men, då gjorde det ont
Sedan lade jag undan dynan, senare Alpars sadlar är hyggligt bra ändå, en bensträckare typ varje timma funkar bra det med
@Jokern: Rackarns snyggt av dig att stanna och hjälpa till
Hade en liknande grej i fjol, när jag såg en hoj stående vid vägen med en snubbe intill, Det var inte ens en Honda, men det var på bystan och jag ville kolla om han hade problem. Det visade sig att han bara hade pissat, så vi kom att surra en halvtimme
Det är trevligt att försöka vara hjälpsam
Over and out for now
Får väl lov att säga att jag börjar vara så dääär till att åka dit igen
På vägen dit höll jag på att bli nertagen av... en taxi så klart
Nåväl, således på bromsarna, och ABS:en fick allt jobba lite även på torr asfalt, Får väl ner farten skapligt, när han äntligen börjar inse att situationen inte är bra, så han stannar hel och hållen tvärs över min fil. Och, vad jag yttrar inne i hjälmen, tänker jag absolut inte återge här, på forumet håller vi en god ton
Tacknämligt nog fanns det en kort "vänstersvängsfil" eller vad man skall kalla det, i riktningen jag färdades, så jag kunde ta mig runt honom framför bilen hans. (Nu visste jag att det var en han). Han fick så klart en ilsken näve och ett visst finger, men sedan försökte jag direkt analysera situationen lite....
En sak jag blev väldigt glad åt: Jag gick ju en avrostning för ett par år sedan, med fokus på just panikbromsningar. Vad jag direkt kunde konstatera, var att den satt uppenbarligen kvar i kolan, och hjälpte mig där
Nu var det väl ingen direkt fara för livet, hade jag kört in i bilen, hade det inte varit särskilt hög fart kvar, men lite jobbigt att boka om tiden för lite mer jobb, kontakt med försäkringsbolag m.m. mitt i semestertider
Jag fick ju en bra koll på föraren ett kort tag. Den tycker jag nog mest synd om, kan inte tro att han ville något illa, men var sannolikt rätt trött. En väldigt solbränd kille, så man kan ju anta att han haft en låååång natt i bilen för att försöka få ihop ett levebröd. Och jag gissar att han också blev lite överraskad,
Nåväl, många ord runt en incident, tror jag tar kväller inom kort. Så kommer det sannolikt fler ord snart
Eller förresten... Måste ta några ord om lånehojen denna gång, Det de ville erbjuda var en CBF 500. Ergonomi för mig: katastrof, Alla som träffat mig IRL vet ju att jag inte är direkt kortväxt, och ergonomiskt var den för mig ett totalt bottennapp
Sadel??? En
Vindskydd? Ånä, helt naket var det här.
Men, jag hör näppeligen till den publik den vänder sig till, så....annars, en rackarns pigg liten moppe, väl man insett att den funkade bäst i ett annat varvtalsområde än alpen. Och CBF:en har säkerligen sitt användningsområde, typ korta sträckor och lite närområdeslattjo.
Men jag kan säga att så fullvuxen som alpen kändes direkt jag rullade ut från Hondacity, har den nog aldrig känts
Och det var bara gudagott att sitta på en riktig sadel igen med vettiga utrymmen att agera i
Dels var ju så klart CBF:en en hojtyp jag aldrig skulle kunna förlika mig med, men den har säkert sin publik. Och den andades ändå Honda-kvalitet rätt igenom, tajt och välbyggd med en, om än liten och med annan karaktär, motor, så ändå en jäkla fin enhet för den det passar. Kanske en kortvuxen person med nytaget körkort, kan jag gissa? Men, inte för mig, som sagt
@ivaradero: Jo, drog ju bara 70 mil i fjol för en lunch i Jönköping, och då hade jag allt önskat mig en selleri-sadel
@Jokern: Rackarns snyggt av dig att stanna och hjälpa till
Over and out for now

- Peter
- 1200cc

- Hoj: Varadero XL 1000-01
- Kontakt:
Re: Sv: Idag..
Skönt det gick bra Stefan
Det börjar ju närma sig och det hade varit synd om generalen fick förhinder
De e det jag är lite bekymrad för mitt hojbyte. Jag har inte abs längre. Jag behövde aldrig ha det i skarpt läge med Transalpen. Men om jag behöver det nu så hoppas jag att jag inte låser för hårt. För då vete f-n. Men det är det enda jag bekymrar mig för. Allt annat med hojen är så bra 
skickat från S3-luren
Det börjar ju närma sig och det hade varit synd om generalen fick förhinder
De e det jag är lite bekymrad för mitt hojbyte. Jag har inte abs längre. Jag behövde aldrig ha det i skarpt läge med Transalpen. Men om jag behöver det nu så hoppas jag att jag inte låser för hårt. För då vete f-n. Men det är det enda jag bekymrar mig för. Allt annat med hojen är så bra 
skickat från S3-luren
Peter
http://engstrom.bike/
http://engstrom.bike/
Tack, kompis
Men, som ABS:em verkar lira på Alpen, borde du ju knappast ha problem på en Vara. Men, det är värt att ta ett par tvärnitar på olika underlag, bara för att vänja sig
Första gången man känner den (på min i.a.f.), är det lite speciellt, men man (jag) vänjer sig.
Gillade f.ö, din respons på mitt förra
Skulle gärna se dig på träffen, eller nästa 
Men, som ABS:em verkar lira på Alpen, borde du ju knappast ha problem på en Vara. Men, det är värt att ta ett par tvärnitar på olika underlag, bara för att vänja sig
Gillade f.ö, din respons på mitt förra

.... Hämtade jag hojen efter lite sörviss... bl a ventiljusteringar. Det känns som en rejäl skillnad. Verkar som om motorn andas lättare.
Det gamla filtret såg ut som Friends Arena. Fullt med killar och tjejer i svart-gula tröjor...
Det gamla filtret såg ut som Friends Arena. Fullt med killar och tjejer i svart-gula tröjor...
Var på tur fra nord Norge, og havnet til slutt på E4 i Haparanda som vi fulgte til Gævle.
Lurer nå på følgende: Hva er hensikten med de blinkende lysende(3 små eller et større) på en lang stang, skiltet med bussignal.
Antar det skal varsle, hjelpe, men hvordan skal jeg som sjåfør forholde med til signalet.
Lurer nå på følgende: Hva er hensikten med de blinkende lysende(3 små eller et større) på en lang stang, skiltet med bussignal.
Antar det skal varsle, hjelpe, men hvordan skal jeg som sjåfør forholde med til signalet.
- Laffe
- 1200cc

Det är som så, att bussen stannar normalt inte vid den hållplatsen. Lampan blinkar kontinuerligt, men blinkar den inte så ska bussen svänga in där - för då är det passagerare som ska med. Hade det varit så att lampan blinkat när resenärer ska med då finns möjligheten att lampan är trasig en dag, varvid bussen då åker förbi och missar resenären. Om den istället ska vara svart när folk ska åka med så riskerar ingen att bli frånåkt om lampan pajar (för då är den ju svart och då måste bussen svänga in) 
Lasse from my iPhone

Lasse from my iPhone
/Lasse
/Lasse
- Laffe
- 1200cc

Jag har kört buss i landsortstrafik för många år sedan, och haft just en sån hållplats på ett par ställen 
Lasse from my iPhone

Lasse from my iPhone
/Lasse
/Lasse
- Laffe
- 1200cc

Dom kan variera i utseende. Ibland är det bara en bild på en buss under lampan. Ibland är det så enkelt som på bilden. 
Lasse from my iPhone

Lasse from my iPhone
/Lasse
/Lasse
Takker for svar. Da slipper vi å lure på hva bussignal var for noe.
Noe annet som vi diskuterte på vei igjennom Sverige var, var hvor lett det var å finne en bensinstasjon.
Bor sentralt, og tenker aldri på at det ikke er mulig å fylle drivstoff døgnet rundt. Har vel 4 døgnåpne stasjoner innen 3 km.
Hadde jeg kjørt Varaderoen, ville jeg vært nervøs flere ganger for å gå tom for bensin.
Noen steder betaling inne i butikk, i åpningstiden, ikke betalingsautomat, helgestengt........
Vi kjørte fra Haparanda til hytta i Årjæng i en tur. Det tror jeg ikke jeg ville gjort motsatt vei,
uten å vite hvor jeg kunne fylle drivstoff om natten.
Regner med at de som trenger drivstoff, og bor ensomt/nordover
, har en ekstra kanne eller to liggende.
Noe annet som vi diskuterte på vei igjennom Sverige var, var hvor lett det var å finne en bensinstasjon.
Bor sentralt, og tenker aldri på at det ikke er mulig å fylle drivstoff døgnet rundt. Har vel 4 døgnåpne stasjoner innen 3 km.
Hadde jeg kjørt Varaderoen, ville jeg vært nervøs flere ganger for å gå tom for bensin.
Noen steder betaling inne i butikk, i åpningstiden, ikke betalingsautomat, helgestengt........
Vi kjørte fra Haparanda til hytta i Årjæng i en tur. Det tror jeg ikke jeg ville gjort motsatt vei,
uten å vite hvor jeg kunne fylle drivstoff om natten.
Regner med at de som trenger drivstoff, og bor ensomt/nordover
-
Skoogsnisse
- 250cc

- Hoj: XL650 - 02
Va bra då vet jag bussignalen ser ut.
Jag stannade vid en busskur norr om Kil när jag korsade väg 61 på väg hem från Dalsland för ett par veckor sen.I den busskuren fanns det två knappar med signallampor den ena märkt Arvika den andra Karlstad. Men jag såg inte busssignalen för jag korsade väg 61.
@Skye Finns den manuella signalen fortfarande? Det fanns en sån signal vid Åbron söder om Ockelbo tidigt 50tal. Jag steg på skolbussen där och hoppades att få se ett tåg stanna där. Men det hände aldrig.
Jag stannade vid en busskur norr om Kil när jag korsade väg 61 på väg hem från Dalsland för ett par veckor sen.I den busskuren fanns det två knappar med signallampor den ena märkt Arvika den andra Karlstad. Men jag såg inte busssignalen för jag korsade väg 61.
@Skye Finns den manuella signalen fortfarande? Det fanns en sån signal vid Åbron söder om Ockelbo tidigt 50tal. Jag steg på skolbussen där och hoppades att få se ett tåg stanna där. Men det hände aldrig.
Nisse
Idag är det ölets dag
Se nu till att göra det bästa av detta och drick minst fem!
Ett tips för alla ölälskare är att det är öppet hus på många bryggerier idag! För oss på Västkusten, i trakten av Göteborg är väl Dugges ett av de mest intressanta bryggerierna! Dom har öppet hus idag mellan 11.00 och 18.00 och dom finns på Östra Björrödsvägen 12 i Landvetter

Ett tips för alla ölälskare är att det är öppet hus på många bryggerier idag! För oss på Västkusten, i trakten av Göteborg är väl Dugges ett av de mest intressanta bryggerierna! Dom har öppet hus idag mellan 11.00 och 18.00 och dom finns på Östra Björrödsvägen 12 i Landvetter
- Peter
- 1200cc

- Hoj: Varadero XL 1000-01
- Kontakt:
Re: Sv: Idag..
En sån fin dag
Ja fem stycken ska vi väl lyckas klämma ner
En liten tur med hojen först
skickat från S3-luren
Ja fem stycken ska vi väl lyckas klämma ner
En liten tur med hojen först
skickat från S3-luren