Vi har kört till Reinosa, förbi en damm ( Embalse del Ebro) och fram till Ona. Där tankade vi och drog sedan ner mot Rioja. Länge var jag förvånad över att det inte var några vinodlingar. Nara en massa korn och vete?
Men ju närmre vi kom staden Logrono desto tätare duggade både enorma odlingar och spejsade bodegor. Vi stannade och fick en "mc-provning" . Lite sv det bästa direkt! Ugarte hette vinhuset. Gott som tusan. Ska naturligtvis importera några lådor... Man får väl se.,,
Nu är vi i en ganska stor stad, Logrono. Dom skryter med över 100 tapasbarer. Stekt gettarm någon?
Små döda fiskar? Påminn mig snabbt om vad jag ska beställa!

Någon hade fått soppatorsk utanför hotellet. Men många var schyssta och sköt på.
Vi drar nog ner till Avila redan i morgon eftersom dom hotar med kraftigt regn på tisdag.

Jättevackert och kul att köra. Åh, kanske stanna och ta bilder? Nej, vi hade nog varit kvar på första sträckan om man hade stannat för allt sevärt! Istället full tank i Aranda de Duero och vidare till Turegano. Ett stopp på vägen för en gödselstack full av gamar. De flesta hann lyfta innan kameran var framme. Stora fåglar. Som tjädrar ungefär ( så Fibern får ett mått) .
Av någon anledning började det att blåsa och ruska de sista milen så det var skönt att inta Avilas murar och storma palatset...