Funderingar ang. hojval

Snack om vad än vi finner intressant om forumet och Mc-åkning.
Boman
Cykel
Cykel
Inlägg: 36
Blev medlem: lör 12 maj 2007, 22:27
Answers: 0
Ort: AT -03 Motala

Funderingar ang. hojval

Inlägg av Boman »

Har haft en Pan European som jag nyligen sålt. Tidigare har vi åkt två personer på den, men när jag varit själv har jag åkt TransAlp. Jag har nog tyckt att Pannan varit lite för tung och gillat TA-n bättre. Skulle gärna vilja ha lite tips från er när det gäller att åka två personer. Jag har följande tankar och är nyfiken på era erfarenheter.

- Behåll TA-n. Den "räker" för 2 personer och full packning

- Köp Varadero. Personligen tycker jag den är lite tung och ser
klumpig ut. Ungefär som en Panna fast all-road

- Mellantinget. Köp en Africa Twin. Gillar verkligen den maskinen men det är ju en gammal modell

- Köpa BMW R1200GS. Smidig modell med bra prestanda. Har kört en sån och verkligen gillat den..... men priset är högt och frågan är om den
har samma kvalite som Honda....

Vad säger ni som har erfarenhet av något av ovanstående undrar signaturen "rådvill"

Rubriken ändrad av Tramsvalp
Kjell-Åke Boberg
AT -03
Transalp 1999
BMW R1200GSA
Kennert
Cykel
Cykel
Inlägg: 42
Blev medlem: tis 08 jan 2008, 22:29
Answers: 0
Ort: Varadero-99/Kalvsvik, Växjö kommun

Inlägg av Kennert »

Hej
Har själv en Varadero och den är ju enklare att hantera är "Pannan".
Valde mellan en Pan European och Varderon när jag köpte hoj och jag tycker nog att jag gjorde ett rätt val.
Varaderon är ju klart mer allround än "pannan", går att använda till det mesta. Kan hålla med dig att "Varan" ser tung och klumpig ut, men det upplever man inte när man väl har rullat igång.
Lycka till med ditt hojval.

/Kennert
Användarens profilbild
Jan-Olov
500cc
500cc
Inlägg: 684
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 23:19
Answers: 1
Hoj: Varadero 05
Ort: Ljungby/Ryssby
Kontakt:

Inlägg av Jan-Olov »

Varaderon är kalas på vägen men förfärlig att flytta för hand eller backa med, mycket beror hur du räcker ned med fötterna jag upplever den för väldigt hög. I övrigt är jag väldigt nöjd jämfört med förra hojen en Dragstar 1100 så är den en helt annan klass att köra.
jan-Olov
Användarens profilbild
Tramsvalp
700cc
700cc
Inlägg: 919
Blev medlem: tis 02 maj 2006, 12:08
Answers: 0
Hoj: Blå TA 650 -02
Ort: Söderköping

Inlägg av Tramsvalp »

Jag har inte mycket att säga eftersom jag sällan skjutsar och bara har kört Transalpen av dina alternativ.
Men en sak vet jag: Alla tycker olika och det bästa är att prova själv. Läs den översta recensionen här t.ex. Nu misstänker jag att han egentligen menar TA600, men ändå...

Ut och provkör med en tung kompis som får simulera passagerare+packning! :)
Tramsvalp - De Tusen Konsternas Klåpare
Transalp 650 -02, 1 ägare, 8888 mil
Suzuki DR650SE -97
http://bloggis.se/Tramsvalp
Skriv svar