Idag ska jag och min garagekompis ut och köra grus
Han på sin Ktm 640 med däck gjorda för ändamålet - jag med Varanen och landsvägsdäck på blöta grusvägar
Nåväl, nya däck står som nästa punkt på inköpslistan men det är inte riktigt dags än - så jag får köra så gott det går och hålla tungan rätt i munnen..
Vem vet - kanske det kommer bilder från ett lerhål senare
Vem vet - kanske det kommer bilder från ett lerhål senare
Vi kan ju alltid hoppas. hehe
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov. CREA DIEM
Aprilia Pegaso 650 1999
Suzuki KLX 230
Tidigare hojar
Honda 750 XRV Africa Twin 2000
Transalp 600 - 1996
Nyss hemkommen från en asrolig tur i skogarna runt Hagaström, Åbyggeby och Tönnebro. Märkte rätt snart att däcken måste bytas pronto om det ska köras mer på lera och grus Men kul var det, och ont kommer jag att ha i benen imorron - men vad gör väl det
Lyckades dessutom hålla mig från lerhålen (sorry Fibern) och bara njöt av sol och hojåka!
Ja idag var det fint väder faktiskt Att köra grus med Varaderon - till att börja med så har jag HELT fel däck, men det visste jag innan. Sedan skulle det nog inte skada om jag vägde lite mer (ligger på lätt flugskit nu) för hojen är i tyngsta laget för mig när man behöver ner i diket för att tex runda en bom. I allt övrigt tycker jag den funkar fint. Riktigt skoj var det, och hela kroppen fick sig visst en redig genomkörare
Härligt med grustur i det vädret, i värmland regnar det oavbrutet, men ska visst bli bättre från imorgon. Trotsade vädret i fredags, 4 grader och duggregn för en tiomilatur i naturreservatet glaskogen, ett riktigt gruseldorado, men blöta grusvägar och tung cykel med Metzeler tourance kan vara spännande
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov. CREA DIEM
Aprilia Pegaso 650 1999
Suzuki KLX 230
Tidigare hojar
Honda 750 XRV Africa Twin 2000
Transalp 600 - 1996