J*V*A BMW Idiot!

Snack om vad än vi finner intressant om forumet och Mc-åkning.
Användarens profilbild
zodiak06
125cc
125cc
Inlägg: 192
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 10:28
Answers: 0
Hoj: CRF1000L-2016 TT-Demo
Ort: Lund
Kontakt:

J*V*A BMW Idiot!

Inlägg av zodiak06 »

Då har en sån idiot utan innehåll orsakat fina repor på min annars så fina transalp.kom körandes på min favoritgrusväg i tisdags och närmade mig en skymd kurva åt vänster där jag alltid sänker farten till 15-20kmh då där ofta kommer hästar och mycket rullgrus. ut ur kurvan kommer en fyrhjulig BMWjävel på brett ställ. så jag tog min tillflykt till diket där jag instinkttivt hanterade hojen säkert men sen skulle jag upp oxå. då förvann fästet och jag gick i backen med benet under hojen. bilen fortsatte sin färd så det blev till att baxa upp hojen själv. som tur är inga personskador. och försäkringsbolaget sköter resten nu.
Att åka fyrhjuldrivet året om i skåne, är som att ha flytväst på sig hela året för att man ska fiska kräftor i augusti.
GeCe †
250cc
250cc
Inlägg: 409
Blev medlem: sön 17 jun 2007, 13:44
Answers: 0
Hoj: vingar
Ort: XL-Himlen

Inlägg av GeCe † »

Ett mardrömsscenario! Sicken dj.........idiot. Hur i hela he....sådana skulle inte få gå lösa och minst av allt ha ett körkort. Synd att du inte fick reg. nr. men det är ju inte lätt i en sådan situation förstås.
Lider med dig även om det kunnat gått mycket värre!
Mvh / GeCe

Visst blir livet roligare på två hjul.
Användarens profilbild
zodiak06
125cc
125cc
Inlägg: 192
Blev medlem: sön 25 feb 2007, 10:28
Answers: 0
Hoj: CRF1000L-2016 TT-Demo
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av zodiak06 »

då har man fått sitt skadenummer och verkstan har beställt hem grejer, så nu ska man bara hitta en tid hos verkstan för reperation, dock har jag fått upp ett spår på galningen. en granne möte honom nere i byn med bredställ igenom en kurva. svårt för mig bara att bevisa det är samma bil då jag som sagt hade lite annat för mig än att skriva av hans nrplåt vid min olycka.
Att åka fyrhjuldrivet året om i skåne, är som att ha flytväst på sig hela året för att man ska fiska kräftor i augusti.
Användarens profilbild
Jan-Olov
500cc
500cc
Inlägg: 684
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 23:19
Answers: 1
Hoj: Varadero 05
Ort: Ljungby/Ryssby
Kontakt:

Inlägg av Jan-Olov »

Det frestar på humöret när sådant här händer, tur att du själv klarade dig utan skador. Synd på hjojen, du blir ju av med den ett tag. Jag har fått min skada fixad när det jäller bromsen höger sidokåpa skall vi ta till vintern när den ändå står, bra lösning. Hoppar allt går som du vill med reperationen.

Jan-Olov
Skriv svar