Dreva 650 stor skillnad???
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
Dreva 650 stor skillnad???
Go kväll, är ny här. Har en fundering på att byta drev på min 650 -01a blir det stor skillnad på varvtalet och orken i den??? Tack på förhand.
Re: Dreva 650 stor skillnad???
Sorry, jag ska dreva upp hade jsg tänkt
Re: Dreva 650 stor skillnad???
Fram!!!
Re: Dreva 650 stor skillnad???
Ok, får bli att dreva bak då. Ska kolla lite och se hur många kugg...
-
- 250cc
- Inlägg: 419
- Blev medlem: ons 18 apr 2012, 12:13
- Hoj: XL650 - 02
- Ort: Gävle
Re: Dreva 650 stor skillnad???
Jag böt från 15 kugg till 16 kugg vid byte av drivpaket. Det sänkte varvet 300 - 400 vid 90 km/h på min XL650.
Det finns en tråd om kedja och drev. http://www.xl-forum.se/viewtopic.php?f=9&t=238" onclick="window.open(this.href);return false;
Det finns en tråd om kedja och drev. http://www.xl-forum.se/viewtopic.php?f=9&t=238" onclick="window.open(this.href);return false;
Nisse
- Wiseguy
- 250cc
- Inlägg: 460
- Blev medlem: ons 20 mar 2013, 11:41
- Hoj: DL1000,XT600,CBR900R
- Ort: 08 i fd. hufvudstaden
Re: Dreva 650 stor skillnad???
Jag brukar använda http://www.gearingcommander.com" onclick="window.open(this.href);return false; när det gäller vilka drev som man skall ha.
15/48 är väl original på en -01 har jag för mig.
En jämförelsen på hastigheterna på olika varvtal mellan 15/48, 16/48 & 15/50
15/48 är väl original på en -01 har jag för mig.
En jämförelsen på hastigheterna på olika varvtal mellan 15/48, 16/48 & 15/50
Re: Dreva 650 stor skillnad???
Tack som fan, blir ju kanon
Re: Dreva 650 stor skillnad???
Nu får man ju ta hänsyn till att Transalpen är lite klen i motorn, så en kugg(som skogsnisse gjort) är en ganska lämplig omdrevning.
Nu är det ju ett tag sen jag drevade om en Transalp med en kugg. Dock tyckte jag att den blev betydligt trevligare att köra på långturerna. Minns också att nåt mer ville jag inte göra om man körde med tung packning/passagerare.
Sen att gå ner på bakdrevet ett antal kugg kräver också med stor säkerhet att man måste kapa kedjan.
Nu är det ju ett tag sen jag drevade om en Transalp med en kugg. Dock tyckte jag att den blev betydligt trevligare att köra på långturerna. Minns också att nåt mer ville jag inte göra om man körde med tung packning/passagerare.
Sen att gå ner på bakdrevet ett antal kugg kräver också med stor säkerhet att man måste kapa kedjan.
Re: Dreva 650 stor skillnad???
Jag tänkte ta en kugg ifrån, ska ut på en 100 mils trio i påsk.
Re: Dreva 650 stor skillnad???
Ifram ska det stå..
Re: Dreva 650 stor skillnad???
@slangen
Om du inte hittar 16 kuggare i närheten så har jag tillgång till JT drev. Kostar 165:- för en sån.....
Om du inte hittar 16 kuggare i närheten så har jag tillgång till JT drev. Kostar 165:- för en sån.....
Re: Dreva 650 stor skillnad???
@slangen
Om du inte hittar 16 kuggare i närheten så har jag tillgång till JT drev. Kostar 165:- för en sån.....
Om du inte hittar 16 kuggare i närheten så har jag tillgång till JT drev. Kostar 165:- för en sån.....