idag höll det p åatt gå åt pipan ordentligt med mitt mekarprojekt. Först gick att kanon. Jag kontrollerade ventilspelen. Allt var helt ok. Jag bytte även båda mina kamkedjesträckare! Den främre såg ut att vara bytt nyligen vilket får mig att undra om knacket kommer försvinna. Om det inte gör det har jag allvarligare problem. Antagligen ett dåligt lager någonstans
Första missen för dagen: Min nyinköpta tändstiftshylsa i rätt diameter är för stor för att komma ner i hålet med. Helv**e
Någon som har tips om lämplig hylsa. Är det Honda orginal som gäller?
Andra missen, vilket fick det att vända sig i magen var att jag drog av en bult till ventilkåpan. Ridå.

Efter att jag sansat mig lite tog jag av kåpan igen och när jag pillade lite på resterna av bulten som satt nere i hålet så såg jag att den rörde på sig. Kunde jag ha sådan tur? Jodå biten var lös så det gick att knacka till ett litet spår i den och skruva ut den UNDERBART!!! 10nM är som att gänga i smör kan jag säga. När jag på andra ventilkåpan gjorde att enligt instruktionsboken, dvs, drog åt med angivet moment, vad händer då? En bult till går av!!! på 10nM???? WTF Som tur är fick jag ut den också. Jag får köpa ett par uppsättningar nya bultar och fingerdra dom nästa gång. Helt otroligt...