Slänger in en fråga här, för att jag vet att ni är väl pålästa.
Som en del redan vet skall jag köra "European Tour 2014" vilket ställer krav på lättskötta grejer.
http://www.ibaireland.org/IBA_European_Tour.php" onclick="window.open(this.href);return false;
(Skye vet redan - det är han som gjort loggan åt arrangörerna...)
Fotograferingen av själva bonuslokationerna löser jag med egen lös kamera, men jag missar så mycket roligt som händer omkring mig, eftersom den kameran är dedikerad för bonusarna.
Det behövs alltså en ombordkamera som man kan fånga allt det udda med, och jag är medveten om att jag önskar mig en tulipanaros här nedan. Men, jag har hystat in allt jag vill ha i listan, sedan får vi se hur mycket av mina önskemål som måste prutas bort.
Kravspec:
* Vatten och vibrationstålig
* Monteras på hojen, helst inte på kroppen
* Konstantström-matad
* Stor minneskapacitet
* Enkel att "tömma", endast ett tillfälle per dygn
* I mina drömmar så arbetar den som en "dashcam": spelar in allt som händer, och fortsätter att spela över när minnet blir fullt.
Om något sker som jag vill spara så vill jag kunna trycka på en knapp och enheten sparar undan en fil med exvis de fem senaste minuterna. Men, kameran fortsätter att registrera det som händer.
Manövrering med "knapp" känns angeläget för just dessa "snapflicks". Att behöva byngla sig in i menyer och greja innebär att jag måste stanna, kanske ta av mig handskar - finns inte tid till sådant.
* Möjlighet att ta enstaka stillbilder
* Möjlighet att ta timelapse-sekvenser. Behöver inte kunna filma i det läget.
* "Diskret" kan vara en fördel eftersom jag säkert kommer att glömma att plocka bort den från hojen vid vissa snabbstopp.
* Missat något? Säkert! Men då påminner ni mig, eller hur?
Hur låter domen? Vad måste jag pruta bort?
Finns det något som ens touchar mina önskedrömmar?
Tack på förhand för ert engagemang
Hampe