Bara en cylinder när den är kall!

Här snackar vi saker vi lagat, fixat och tips eller trix.
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
backberg
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 14
Blev medlem: tis 06 maj 2008, 15:15
Answers: 0
Ort: Transalp XL600v -89, Kungsgården

Inlägg av backberg »

www.hondaparts-direct.com heter firman jag hittade...

Precis som ni skriver måste jag kolla ventilerna oxå, för det är inte gjort sen jag köpte den förra året, minst.... :?

Ska slå en signal till Jäderfors på en gång, det ligger ju nästgårds!

Stort tack så länge för all hjälp jag fått av alla intresserade, hoppas jag kan hjälpa tillbaks så småningom, det brukar ju sällan bara vara ett fel som är trasigt... :wink:
/Den som säger att sex är det skönaste som finns har aldrig åkt TA...
Cyberhonda
50cc
50cc
Inlägg: 94
Blev medlem: lör 03 jun 2006, 11:03
Answers: 0
Ort: Sandviken

Inlägg av Cyberhonda »

Vet inte om du missade mitt inlägg men får du bensin i motorn eller luftburken?

Köp ingen CDI om du får bensin i motorn, de har inget med varandra att göra.
Frida
Cykel
Cykel
Inlägg: 31
Blev medlem: ons 11 jun 2008, 21:39
Answers: 0
Ort: Transalp -00 och -99, Stockholm

Inlägg av Frida »

hehe, är vi släkt? Exakt en sån sak som jag skulle kunna göra. :lol:
Tack för att du finns.
backberg skrev:Jag hittade 2 stift till... :oops:
Bytte dom oxå, men tror tyvärr inte att det hjälpte för den startade bara på den ena cylindern ändå... Ska nu prova att skifta plats på cdi-boxarna för att se om det blir nån skillnad, tydligen kan man se om det är fel på den ena om varvräknaren inte funkar då man bytt plats... Rätta mig gärna om det är uppåt väggarna igen! :D
backberg
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 14
Blev medlem: tis 06 maj 2008, 15:15
Answers: 0
Ort: Transalp XL600v -89, Kungsgården

Klart!

Inlägg av backberg »

Fick hem cdi-boxen, beställd via e-bay förra veckan! Bytte den idag och batteriet var tvärslut! Tänkte först om jag skulle ansöka om en ny OS-gren: Kast med liten transa, men tänkte att va 17, jag laddar den och ger den EN sista chans... :evil:
Laddade upp batteriet litegrann, eftersom jag misstänker att det är orginalbatteriet från -89 och således inte är speciellt rädd om det längre och den gick igång!!! :shock: PÅ BÅDA CYLINDRARNA!!! :D :D :D
Äntligen verkar det som att jag lyckats lösa mysteriet... Även om en ventiljustering förmodligen är på sin plats oxå, kanske även en kontroll av kompressionen eftersom jag misstänker att ringarna tagit lite stryk efter att fått oförbränd bensin tryckta genom sig under tiden den bara gått på en cylinder...
Jag kan härmed varmt rekomendera dom som är på jakt efter en ny cdi-box till hojen att söka på e-bay där firman jag köpte min för 80 USD +frakt + svensk tull gick på totalt 760 svenska kronor! Lite skillnad mot för över 3000 kr i sverige som jag fått uppgift på att de kostar... Dessutom rekomenderas dessa argentinska boxarna på DETI-sidan som bättre än orginal, eftersom dom tydligen håller längre...

Hoppas denna cdi-info kan hjälpa nån av er på forumet som är ute efter en ny... :)
/Den som säger att sex är det skönaste som finns har aldrig åkt TA...
Skriv svar