Fick hem cdi-boxen, beställd via e-bay förra veckan! Bytte den idag och batteriet var tvärslut! Tänkte först om jag skulle ansöka om en ny OS-gren: Kast med liten transa, men tänkte att va 17, jag laddar den och ger den EN sista chans...
Laddade upp batteriet litegrann, eftersom jag misstänker att det är orginalbatteriet från -89 och således inte är speciellt rädd om det längre och den gick igång!!!
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
PÅ BÅDA CYLINDRARNA!!!
Äntligen verkar det som att jag lyckats lösa mysteriet... Även om en ventiljustering förmodligen är på sin plats oxå, kanske även en kontroll av kompressionen eftersom jag misstänker att ringarna tagit lite stryk efter att fått oförbränd bensin tryckta genom sig under tiden den bara gått på en cylinder...
Jag kan härmed varmt rekomendera dom som är på jakt efter en ny cdi-box till hojen att söka på e-bay där firman jag köpte min för 80 USD +frakt + svensk tull gick på totalt 760 svenska kronor! Lite skillnad mot för över 3000 kr i sverige som jag fått uppgift på att de kostar... Dessutom rekomenderas dessa argentinska boxarna på DETI-sidan som bättre än orginal, eftersom dom tydligen håller längre...
Hoppas denna cdi-info kan hjälpa nån av er på forumet som är ute efter en ny...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
/Den som säger att sex är det skönaste som finns har aldrig åkt TA...