En liten uppdate: Har nu haft hojjen i två veckor och kört 90 mil. Har stängt av och startat många gånger (nyckel) och felet har inte uppstått igen.
Kan mycket väl ha varit så att dödarknappen var aktiverad/glapp när den inte ville starta innan.
Svårstartad varm
Kategoriregler
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
I denna ämneskategori håller vi oss strikt till ämnet. Vi förbehåller oss rätten att radera eller flytta ovidkommande inlägg.
- AeroSol
- 250cc
- Inlägg: 300
- Blev medlem: fre 14 sep 2007, 12:49
- Hoj: Transalp + CBF1000F
- Ort: Rönninge
- Kontakt:
Re: Svårstartad varm
Man ser i vilket läge dödarknappen (nödstopp) står på den gröna HISS-lampan.
Slå på tändningen, om nödstopp INTE är intryckt så börjar HISS-lampan att lysa men ska slockna efter ca. 2 s. Då ska det gå bra att starta. Om nödstopp ÄR intryckt lyser lampan inte alls.
Slå på tändningen, om nödstopp INTE är intryckt så börjar HISS-lampan att lysa men ska slockna efter ca. 2 s. Då ska det gå bra att starta. Om nödstopp ÄR intryckt lyser lampan inte alls.
Lär barnen tidigt
Barmark = Hojsäsong!
Barmark = Hojsäsong!
-
- Cykel
- Inlägg: 44
- Blev medlem: fre 20 mar 2015, 16:29
- Hoj: Transalp XL 650V -00
- Ort: Göteborg
Re: Svårstartad varm
Jag har en XL 600 -99 och det har hänt även för mig ett par gånger, senast igår!
Hojen hade stått i en timme när jag skulle iväg igen.
Motorn startade men dog efter en sekund. Så ett par ggr till och sedan startade den inte alls. Utan choke och med lite gas.
Till slut startade motorn efter ca 10 försök.
Använder aldrig dödmansgrepp.
Hojen hade stått i en timme när jag skulle iväg igen.
Motorn startade men dog efter en sekund. Så ett par ggr till och sedan startade den inte alls. Utan choke och med lite gas.
Till slut startade motorn efter ca 10 försök.
Använder aldrig dödmansgrepp.
Solifer Export -65. Tunturi -68. BSA -52. CBR 1000 -87. ZZR 1100 -92. Superblackbird -97. ZX12-R -02.XL 600 -93. Xl 600 -99. BMW F800ST -10. XL 650V -00.