var ju och provkörde crossrunnern och tigern, crossrunnern var väldans trevlig, satt helt perfekt på den, rak i ryggen och styrets placering var mycket avslappnad och hela provkörningsupplevelsen var långt över förväntan, tyvärr blev det inte långt jag körde då det var hyggligt med trafik runtomkring den affären...
Åkte vidare till Johans mc och testade tiger 800xc, något hög hoj men annars väldigt lätt, upplevde den som mycket mycket lättare än varaderon vilket den på papperet också ska vara, dock kändes den inte lika genuin som Varaderon? körde en trevligare tur på landsbygden med mycket kurvor och normal ojämn lite asfaltsväg och fjädringen var hyfsad men inte helt ok, kändes stötig trots jätteslaglängd på dämparna,vid t.ex vägbulor så svalde dom dessa fint men den normala knaggliga vägen så var den ej tillräckligt mjuk upplevde jag,men det jag blev mest imponerad av var motorn....
Vilken botten det fanns, åkte visst runt i rondellerna på 5:ans växel

och när man kom upp i varv så bar det iväg ordentligt, själva körupplevelsen i sig var en besvikelse, hojen var mindre lättsvängd än Varaderon och turbulens från rutan? ännu värre, upplevde kastvindar på mig i 70 knyck trots att det var vindstilla

nää nån sådan hoj blir det inte för min del...
Hondaälskare som man är så var jag faktiskt nöjd med känslan jag fick av Crossrunnern och har bestämt mig för att det blir en sådan, och eftersom den finns med bland on/offroad hoj kategorien på Hondas hemsida så kan man alltid låtsas att man är en halv xl i alla fall
Bilder kommer när köp är genomfört