Varadero vs KTM 990

Snack om vad än vi finner intressant om forumet och Mc-åkning.
KNA
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 7
Blev medlem: mån 26 mar 2007, 12:41
Answers: 0
Ort: Sysslebäck i Norra Värmland

Varadero vs KTM 990

Inlägg av KNA »

Får erkänna att jag vänsterprasslat lite och sneglat på KTM 990 Adventure/Adventure S. Är lite skeptisk på barnsjukdomar än.
Vad jag förstått är det likadan motor som 950 fast uppborrad och med insprutning. Har nyss varit ute på en repa med varaderon och den ÄR och förblir underbar. Ska ta mig iväg och provköra en 990 en gång till(ett år och 800varaderomil sen sist). Hade jag råd skulle jag köpa en hoj till! Har Varaderon och en tt-600 för vinter och skogsbruk. Nån annan som har erfarenhet av Varadero vs KTM 990/950?
Varadero -04
Cyberhonda
50cc
50cc
Inlägg: 94
Blev medlem: lör 03 jun 2006, 11:03
Answers: 0
Ort: Sandviken

Inlägg av Cyberhonda »

Det beror mycket på vilken sorts körning du tänkt dig, på grusväg hänger inte Varaderon med, vare sig fjädring, chassi eller motor...
V Saarela
Lurifax
Lurifax
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 21:15
Answers: 0
Hoj: Honda
Ort: Boden
Kontakt:

Inlägg av V Saarela »

Har kört Varadero ca 8-10.000 mil samt 990 ca 2-300 mil, både sommar och även en del vintertid.
Den ena är det häftigaste man kan köpa i kombinationen grusräser/touringhoj segmentet medan den andra är i princip en ren touringhoj. Vilken är vilken framgår nog av cyberhondas inlägg.

Tyvärr är servicarna lite väl dyra på KTM:en. Man har inte samma vindskydd, men jädrans vad cool man känner si på bågen :)

Nåja, den dagen jag börjar köra 3-500 mil per år, så tror jag tamej tusan att jag skaffar mig en KTM.....
Användarens profilbild
AeroSol
250cc
250cc
Inlägg: 300
Blev medlem: fre 14 sep 2007, 12:49
Answers: 0
Hoj: Transalp + CBF1000F
Ort: Rönninge
Kontakt:

Inlägg av AeroSol »

Man kan väl kort sammanfatta att KTM:en har samma motorstyrka som Varaderon men väger lika mycket som en Transalp, Dessutom är den en aning högre, särskilt S-modellen. Så om du ska ha en böna därbak får hon nog ta med en pall... ;)
Lär barnen tidigt ;)
Barmark = Hojsäsong!
Skriv svar