Helt underbar vår/vinter eftermiddag här i södra skåne, skulle hämta min Varadero hos mina svärföräldrar en mil utanför Trelleborg.
Solen sken,3-4 plus grader, lite snö på åkrarna och torra vägbanor, ja det blev en lite extra runda, njöt verkligen av åkturen.
Tyckte jag körde försiktigt, hamnade på en del skuggiga partier med lite smältvatten och jag var väldigt försiktig där.
Inga solglasögon utan bara lite solkydd i visiret, skulle en kort bit på en grusväg, då får jag solen i ögon, blir bländad och uppfattar grusvägen som lerig.När jag kommer ut är underlaget ömsom snöslask som är spårig, packad snö och is.
Kör väl i låga femtio och hamnar ganska så snabbt i ett spår och får sladd, här kommer väl min orutin fram för jag släpper gasen och det gör ju inte saken bättre för då blir sladden värre och så fastnar bågen i grusen och det blir tvärstopp på tvären.
Har väl ändå hållt fast i bågen med benen så länge som möjligt för jag djävligt ont i mina ljumskar.
Skydd på klädsel och hjälm tog sina smällar, plast skador på bågen, bromspedal och fotpinne på högersida är knäckta precis som min stolthet.