Har ju en Mikuni vaccumstyrd bensinpump på hojen. Ditsatt av Stigefelts mc i anderstorp. Har vid ett tidigare tillfälle märkt att hojen bluddrade och höll på att dö efter kraftigt gaspådrag. Det försvann när jag lugnade ner mig lite. Jag trodde då att det berodde på att det var vatten i tanken som den sörplade i sig. Jag körde då på soppan som var i tanken vid köpet. Körde in på tappen och tankade 98 oktan och vipps så funkade allt bra igen! Idag när jag gick ut på motorvägen och gasade upp rätt snabbt i 130 så började den hosta å hacka och gick i princip inte alls. Ville inte alls på gaspådrag och höll på att dö ett par gånger. Den gick på båda cylindrarna, helt klart. Kom in på en bensinstation i alla fall och fick tankat den full och då fungerade den igen.
Därav min slutsats att bensinpumpen inte fungerar. Jag ska höra med firman som installerat pumpen men dom lär väl anse att garantin är förverkad eftersom hojen bytt ägare. Fasen. Det som kändes så gött att ha en "riktig" pump monterad och så fungerar skiten inte
Någon som vet hur en vacuumpump fungerar rent mekaniskt så jag vet jag ska kika efter? Det finns ju ingen el som kan strula. Drar den vacuum från någon av förgasarna?
Bild på min pump finns här:
http://s678.photobucket.com/user/maua76 ... 5.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Annars blir det till att sätta dit en Biltemapump igen! Problemet är att det inte går några elkablar fram till pumpen längre. Dom ska väl gå via något relä också som stänger av soppan om hojen välter osv? Blir spännande att återställa till elpump. Hmm, not.

, og den leverer også 35 liter i timen (ikke i minuttet