In't ha ja nå'n blogg in't. Ja är ju bara en insnöad norrlänning.
På tal om snö, skottade bort decimetern nyss och ca fem cm igår.
Anders//
Det svåra är inte att köra fort. Det svåra är att väja vid behov. CREA DIEM
Aprilia Pegaso 650 1999
Suzuki KLX 230
Tidigare hojar
Honda 750 XRV Africa Twin 2000
Transalp 600 - 1996
tack för du delar med dig av Fina bilder Fibern.Gott om xl maskiner. Alltid kul med lite fina bilder som får en och längta ännu mer till våren. Fast man skulle kunna ta en tur här i skåne för det är +6 grader och regn så skotta slipper jag. Gott Nytt År på dig Träffgeneralen
Mvh Hogge från "soliga " södern
Mina tidigare bilder kontrasterar grymt mot dessa.
Sett från gatan
Västra gaveln
Skoterled några hundra meter från kvarteret
Söderut från tomten
Anders//
Aprilia Pegaso 650 1999
Suzuki KLX 230
Tidigare hojar
Transalp 600 - 1996
Anders//
Aprilia Pegaso 650 1999
Suzuki KLX 230
Tidigare hojar
Transalp 600 - 1996
En sista bild för denna gång, nu en vy in mot stan och min arbetsplats. Fotat 11:20 idag och termometern visade minus tjugo.
Anders//
Aprilia Pegaso 650 1999
Suzuki KLX 230
Tidigare hojar
Transalp 600 - 1996
Skoogsnisse skrev:Inspirerad av Fiberns skoterbilder måste jag starta min gamla Ockelbo som stått i flera år.
Och den startade efter ett tiotal drag.
[image=600]http://img41.imageshack.us/img41/1075/ockelbo600.jpg[/image]
Åh, vilken nostalgitripp!!
Vi hade exakt en sån, enstånka, när jag var liten
Alla polarna körde fast med ET340 eller Skidoo, och jag kom sist i gänget och drog upp dom en efter en
Those were the days...
Det är Europas största kraftlinerbruk med årskapacitet 700 000 ton som du ser röken från (Smurfit Kappa)!
Och hoppas även att det nya året blir ett Gott Nytt hjulår!
arvikathomas skrev:Se där:-) blivit lite yrkesskadad och reagerar när man ser en skorsten. Är själv drifttekniker på ett av Sveriges nyaste kraftvärmeverk.
Kraftverket på Heden?
Allt fler energibolag och industrier (främst papper o massa-industrin) satsar idag på bio-pannor. Vilket kommer att leda till brist på råvara ur skogen om något decennium.
Även Smurfit-Kappa där jag jobbar investerade i en sådan för tre-fyra år sedan. Och fjärrvärmen i Piteå tas ju till största delen från spillvärmen därifrån.
Anders//
Aprilia Pegaso 650 1999
Suzuki KLX 230
Tidigare hojar
Transalp 600 - 1996
Jobbar på Åmotfors Energi, avfallseldat, försörjer Nordic Paper med ånga hetvatten och el, samt samhället och närliggande industrier med fjärrvärme. http://amotenergi.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
arvikathomas skrev:Jobbar på Åmotfors Energi, avfallseldat, försörjer Nordic Paper med ånga hetvatten och el, samt samhället och närliggande industrier med fjärrvärme. http://amotenergi.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Aha. Åkte ju igenom där på mc:n 2011, på väg mot Norge via Charlottenberg. Startade hos Raimo i Årjäng och passerade din "hemby" på vägen. Vi blev ett par timmar försenade i Årjäng på grund av ösregn, så när vi åkte var det "bara" regn. Till en bra bit in i Norge.
Anders//
Aprilia Pegaso 650 1999
Suzuki KLX 230
Tidigare hojar
Transalp 600 - 1996
Inofficiell snödjup-mätning Piteå/Öjebyn tisdagen 8/1 2013. 55cm.
Innan nyår hade vi nog ca 70, men ett rejält blidväder med duggregn fick snön att "sätta" sig en aning.
Anders//
Aprilia Pegaso 650 1999
Suzuki KLX 230
Tidigare hojar
Transalp 600 - 1996
Inofficiell snödjup-mätning Göteborg tisdagen 8/1 2013. 0cm och + grader.
Så har det varit varje dag sedan nyårsafton ungefär, lite frost vissa morgonar men annars lugnt på den fronten också.
Hade man orkat o tvätta hojen varje dag så hade man kunnat köra Mc här utan problem. (Vägsalt i generösa mängder)
Jag är inte rädd för att få hojen lortig men rostig är jag inte intresserad av.
Äventyret skrev:Inofficiell snödjup-mätning Göteborg tisdagen 8/1 2013. 0cm och + grader.
Så har det varit varje dag sedan nyårsafton ungefär, lite frost vissa morgonar men annars lugnt på den fronten också.
Hade man orkat o tvätta hojen varje dag så hade man kunnat köra Mc här utan problem. (Vägsalt i generösa mängder)
Jag är inte rädd för att få hojen lortig men rostig är jag inte intresserad av.
Kan förstå det. Undrar om inte allt saltande en vacker dag kommer att visa sig hota miljön längs våra vägar. Någon effekt tycker jag det skulle kunna få på någon organism.
Anders//
Aprilia Pegaso 650 1999
Suzuki KLX 230
Tidigare hojar
Transalp 600 - 1996
Man kan ju alltid hoppas på det Så dom får hitta på något annat som kan ersätta det och som inte äter plåt.
Men det är väll en kostnadsfråga också, med tanke på hur mycket dom öser ut så passar det väll bra med salt.
Ja inte var det världens roligaste sommar, men med färskt körkort så var vädret aldrig något hinder för min del.
Men jag hoppas innerligen på att vi får en fin/torr/varm & lååååång sommar iår för hur det än är så är det ju roligast när vädret är bra. (Ny ikon, skoj!)