Vilken är det allvarligaste trafikförseelsen tycker ni?

Snack om vad än vi finner intressant om forumet och Mc-åkning.
Användarens profilbild
Henning
Founder
Founder
Inlägg: 175
Blev medlem: tis 02 maj 2006, 11:04
Answers: 0
Ort: Norrort.
Kontakt:

Vilken är det allvarligaste trafikförseelsen tycker ni?

Inlägg av Henning »

Rödljus, heldraget, stopplikt, omkörning förbjuden, olovlig körning? Underlåtenhet ge signal vid körfältsbyte?
Eller vilket tycker du är värst? Och varför?

Rattfylla är nog den givna ettan varför den exluderas som alternativ. Om du INTE tycker det, motivera gärna!

Olovlig körning har ju flera grader; saknar behörighet och har inget kort alls.

/H
Peter A
Nyfödd
Nyfödd
Inlägg: 2
Blev medlem: ons 24 jan 2007, 15:17
Answers: 0
Ort: Kungsör/ TA 600-99

Inlägg av Peter A »

När jag får mötande i mitt körfält så jag måste köra åt sidan för att inte fronta. :evil:
Användarens profilbild
Zwinto
Barnvagn
Barnvagn
Inlägg: 3
Blev medlem: ons 31 jan 2007, 09:07
Answers: 0
Ort: Kungsbacka TA650 -01

Bra sagt!

Inlägg av Zwinto »

Instämmer i att det är jobbigt att få mötande trafik i sin fil, häromdan körde jag E6 norrut och fick mötande trafik i min fil, på motorväg, och inte en bil utan en hel bilkö. Hela skiten hade vänt en bit bort pga olycka och var på väg tillbaka. Bara att haka på, men det tog emot en del att vända på motorväg och köra andra hållet. :shock:

Undra vilket smartskaft som kom på idén: "Här kan man ju inte stå och vänta på att polisen skall masa sig hit och dirigera trafiken, jag vänder och kör tillbaka. Motorväg eller inte, jag skall hem till Lets Dance-finalen."

/Zwinto
---------------------------------
Transalp XL650V -01 Zilver
Användarens profilbild
Wippe
Stödhjul
Stödhjul
Inlägg: 22
Blev medlem: sön 18 mar 2007, 19:18
Answers: 0
Ort: Sölvesborg XL600v -99

Inlägg av Wippe »

Håller med dig Henning..

Alla typer av överträdelser är ju inte bra, men köra på fyllan är nog de värsta.. Brist på omdömmer och dålig karaktär.. Dom har inget överhuvetaget på vägarna å göra.
XL600v -99

www.bikersite.se
V Saarela
Lurifax
Lurifax
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 05 maj 2006, 21:15
Answers: 0
Hoj: Honda
Ort: Boden
Kontakt:

Inlägg av V Saarela »

Det var många alternativ att välja på...

Svårt att välja eftersom man ser ju dagligen folk som småruckar på reglerna(även jag själv), passerar precis rött, gör en pumpbromsning vid stopplikt, svänger in efter en omkörning över heldraget en meter försent osv osv

Vid klara fall, tex att det har varit rött i tex 10 sekunder, så torde väl rödljuskörning vara allvarligast?
Användarens profilbild
Stigsbergarn
Trehjuling
Trehjuling
Inlägg: 9
Blev medlem: ons 22 aug 2007, 13:00
Answers: 0
Ort: Bålsta

Inlägg av Stigsbergarn »

Jag tycker att en riktigt irriterande sak är när någon bara saktar farten mer och mer utan att visa på något sätt vad de vill göra. De bara degar in och hindrar mig utan blinkers eller nåt!
Transalp-03 6350 mil......
Användarens profilbild
Farmarn
50cc
50cc
Inlägg: 65
Blev medlem: ons 30 maj 2007, 14:47
Answers: 0
Ort: TA-01 AT-03 Skellefteå
Kontakt:

Inlägg av Farmarn »

folk som tror att det nöter på bilen att använda blinkersen.. jag blir sååååå irriterad
Användarens profilbild
NordF
Cykel
Cykel
Inlägg: 41
Blev medlem: lör 28 jul 2007, 01:11
Answers: 0
Ort: Yamaha TDM 900 / Göteborg

Inlägg av NordF »

Rödljuskörning med "strunta i att blinka i en rondell eftersom folk kan läsa mina tankar" som en stark tvåa.
Yamaha TDM 900 -2008
Användarens profilbild
Jan-Olov
500cc
500cc
Inlägg: 684
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 23:19
Answers: 1
Hoj: Varadero 05
Ort: Ljungby/Ryssby
Kontakt:

Inlägg av Jan-Olov »

Stigsbergarn skrev:Jag tycker att en riktigt irriterande sak är när någon bara saktar farten mer och mer utan att visa på något sätt vad de vill göra. De bara degar in och hindrar mig utan blinkers eller nåt!
Detta bör väll inte vara något problem, om avstånden hålls, det kan vara så att frammfövarande tycker att bakomvarande ligger för tätt vilket är mycket irriterande och farligt.

Jan-Olov
Cyberhonda
50cc
50cc
Inlägg: 94
Blev medlem: lör 03 jun 2006, 11:03
Answers: 0
Ort: Sandviken

Inlägg av Cyberhonda »

Den regel jag själv följer slaviskt är stopplikten, stoppskylten brukar finnas där av en god anledning.
Rödljuskörning som 2a, med hoj kan det ju hända att ljuset inte slår om och då kan man väl smyga iväg om vägen är tom.

En irriterande sak som andra gör (väldigt många dessutom, iaf här) är att de rullar mot korsningen med huvudet vridet åt HÖGER, jag känner mig otroligt osäker i såna lägen när jag kommer på hojen och inte vet om de tänker köra innan de tittar åt mitt håll.
Kennert
Cykel
Cykel
Inlägg: 42
Blev medlem: tis 08 jan 2008, 22:29
Answers: 0
Ort: Varadero-99/Kalvsvik, Växjö kommun

Inlägg av Kennert »

Givet att rattfylla är det värsta.
Det man också kan bli förbannad på är hur en del gör omkörningar, man kan tro dom har snott bilen(är oftast bilister)
Att stoppskyltar brukas finnas av en god anledning kan man undra över ibland.
Vi har ett antal vägkorsningar där det byttes från väjningsplikt till stopp plikt för ett par år sen och jag undrar fortfarande varför. Dessa korsningar har bra sikt och så vitt jag vet har det aldrig hänt några olyckor där. Tänker man på det ur ett miljöperspektiv så är det ju bättre med väjnigsplikt.
Naturligtsvis skall det vara stopp där det behövs.

/Kennert med ett antal mc mil idag, äntligen väder :lol:
Skriv svar